ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:09 | مه18 تهران

دو فروند نفتكش ايرانی از چنگ دزدان دريايی نجات يافتند

تاریخ: 14:51, 04-02-2015.

تهران. چهارشنبه، 4  فوريه  2015 میلادی برابر با 15 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش ايران در نخستین روزهای حضور خود در آبهای آزاد و خلیج عدن توانست دو فروند نفتکش ایرانی را از چنگ دزدان دریایی نجات دهد. 
بنابراين گزارش، به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش که ماموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس آغاز کرده بود در مسیر انجام ماموریت خود برای تامین امنیت خطوط مواصلاتی ايران و همچنین حضور در آب‌های شرق آسیا، قبل از ورود به اقیانوس آرام و در هنگام گشت آموزشی توانست دو فروند نفتکش ایرانی را در محدوده خلیج عدن از چنگ دزدان دریایی نجات دهد. 
پنج فروند از قایق های تندرو دزدان دریایی در محدوده خلیج عدن به کشتی نفتکش ایرانی نزدیک شده بود و قصد تعرض به این نفتکش را داشت که با هوشیاری تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش و حضور به موقع ناوگروه سی و سوم این نیرو، دزدان دریایی مجبور به فرار شدند.
سه روز قبل نیز در موقعیت 75 مایلی جنوب شرق موکلا یمن چهار فروند قایق دزدان دریایی به یکی دیگر از نفتکش های ایرانی حمله کرده بود که با آتش پرحجم ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش ايران، دزدان دریایی متواری شدند.
ناوگروه سی سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس است که برای تامین امنیت کشتی های ايرانی و خارجی در آب های آزاد و آموزش دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر ماموریت خود را از بندرعباس آغاز کرده است

به اشتراک گذاشتن اخبار: