ايران ماهواره نظارت بر زمين را در مدار قرار داد

تاریخ: 11:10, 03-02-2015.

تهران. سه شنبه، 3  فوريه  2015 میلادی برابر با 14 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران یک ماهواره جدید نظارت بر زمین را با موفقیت وارد مدار کرد.
بنابراين گزارش، این نخستین ماهواره ای است که ایران از سال 2012 به فضا می فرستد.
 براين اساس به نقل از خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، ماهواره فجر با موفقیت پرتاب شد و در مدار قرار گرفت . هدف از این ماهواره قرار گرفتن در ارتفاعی بین 250 تا 400 کیلومتری است .
این منبع تصریح کرد این ماهواره قادر است تصاویر دقیقی از زمین بگیرد.
براساس تصاویری که از تلویزیون ایران پخش شد، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شخصاً دستور پرتاب را صادر کرد.
روحانی گفت: دانشمندان ما وارد مرحله جدیدی برای تسخیر فضا شده اند. ما برای برآورده کردن نیازهای خود در زمینه فضایی به این مسیر ادامه می دهیم.
بنابراعلام خبرگزاری ایرنا، این چهارمین ماهواره ساخت ایران است که به فضا ارسال می شود.
ایران پیش از این بین سال های 2009 و فوریه 2012 سه ماهواره فرستاده است . 
بنابراعلام رسانه های رسمی، تهران همچنین دو فضاپیمای حامل موجودات زنده به فضا پرتاب کرده است،‌ نخستین ماهواره سال 2010 حاوی یک موش، چندین لاک پشت و حشره بود و ماهواره دوم در فوریه 2013 پرتاب شد و حامل یک میمون بود که بنابراعلام رسانه های ایرانی زنده بازگردانده شد.
سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران نیز در پیامی اعلام کرد: پرتابگر سفیر فجر که در داخل سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ساخته شده است ماهواره فجر را در مدار زمين قرار داد، این مسئله توان ایران را برای ساخت پرتابگرهای ماهواره ای نشان می دهد.
غربی ها ایران را به تلاش برای توسعه پرتابگرهای موشک بالستیک دوربردی که بتواند خرج های متعارف یا هسته ای را با استفاده از فناوری پرتابگرهای ماهواره ای خود حمل كند متهم می کنند. اما ایران با اعلام اینکه برنامه فضایی این کشور فقط هدفی صلح آمیز دارد،‌ همواره این مسئله را تکذیب کرده است.
در سال های اخیر،‌ این کشورها همه پرتاب های ماهواره های ایرانی را محکوم کرده اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: