ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:31 | مه16 تهران

هماهنگی ايران و عراق در نواحی مرزی

تاریخ: 19:24, 02-02-2015.

تهران. دوشنبه، 2  فوريه  2015 میلادی برابر با 13 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فرمانده نیروهای گارد مرزی عراق از هماهنگی های مرزی با ايران خبر داد.
بنابراين گزارش،عبدالکریم مصطفی العامری فرمانده نیروهای مرزی عراق گفت: نشست هماهنگی که با قاسم رضایی فرمانده مرزبانان ایرانی در هتل بین المللی بصره با هدف بالا بردن هماهنگی، کاهش مشکلات و چالش های مربوط به گذرگاه های مرزی زمینی و اوضاع امنیتی در مناطق مرزی بین دو کشور بود.
عبدالکریم مصطفی العامری تصریح کرد: مشکلاتی که در این نشست مطرح شد مشکلاتی بود که زائران ایرانی در گذرگاه های مرزی هنگام اربعین امام حسین (ع) با آن مواجه بودند. در این نشست همچنین مسائل مرزی در استان بصره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر به عراق کمک کرده است، گفت: این کشور همچنین در مقابله با خطر تروریست به عراق کمک شایانی کرد و بهترین دلیل آن ایستادگی ایران در کنار عراق در مبارزه علیه داعش بود.
سرهنگ قاسم رضایی فرمانده گارد مرزی ایران بعد از این نشست در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عبدالکریم مصطفی العامری گفت: مسائلی که در این نشست مطرح شد مسئله تسهیل ورود و خروج زائران ایرانی هنگام مناسبت های دینی بود زیرا زائران در گذرگاه های مرزی زمینی عراق نیاز به تسهیلات بیشتری دارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: