ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:20 | مه18 تهران

رايزنی های ايران و قزاقستان در باره مسايل سياسی

تاریخ: 10:49, 02-02-2015.

تهران. دوشنبه، 2  فوريه  2015 میلادی برابر با 13 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در پی سفر شهریور ماه آقای روحانی رئیس جمهور ايران به قزاقستان و در راستای توافق های به عمل آمده میان وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور، نخستین دور رایزنی‌های سیاسی بین دو كشور در دولت یازدهم، ديروز در سطح معاونان وزرای امور خارجه دو کشور در تهران برگزار شد. 
بنابراين گزارش، در دو دور مذاکرات موسین اف معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه قزاقستان با رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ايران، برنامه سفر رئیس جمهور قزاقستان در سال جاری میلادی به تهران و سفر وزیر امور خارجه ايران به قزاقستان در نیمه اول سال مورد توافق و تأکید قرار گرفت. 
در این دیدار همچنین ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روابط دو کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. 
لزوم افزایش بهره‌وری راه آهن سه جانبه ایران، ترکمنستان و قزاقستان که در آذر ماه سال جاری افتتاح شد، همکاری‌های دو کشور در مسائل سوخت و انرژی، تسهیلات صدور روادید میان دو کشور، حضور شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های مختلف در قزاقستان، مسائل مربوط به دریای خزر و اجلاس‌های آینده در دست برنامه‌ریزی، اوضاع منطقه و مقابله با تهدیدات امنیتی موجود، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری شانگهای از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این دیدار بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: