ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:09 | مه18 تهران

جشن های دهه فجر در ايران آغاز شد

تاریخ: 10:04, 02-02-2015.

تهران. دوشنبه، 2  فوريه  2015 میلادی برابر با 13 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران همزمان با 12 بهمن سالروز ورود امام خمينی به ایران جشن های دهه فجر را در سراسر كشور آغاز كرد.
بنابراين گزارش، در نخستین روز زنگ انقلاب اسلامی در مدارس سراسر کشور نواخته شد و دانش آموزان با خواندن شعرهایی در وصف امام خمينی و انقلاب به شادمانی پرداختند.
اين جشن ها در بنادر ايران نيز با به صدا درآمدن بوق شناورها، در شهرها رژه موتور سواران و دوچرخه سواران، در استان ها و شهرستان ها تجدید پیمان استانداران ، معاونان و دیگر مسوولان با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی در گلزار شهدای همراه بود.
در فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران نيز مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام خمینی با حضور وزیر راه و شهرسازی ايران، ناطق نوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران، موسوی بجنوردی، همسر رئیس جمهور ايران، اعضای خانواده امام خمينی و جمعی از مسئولان لشگری و کشوری  برگزار شد.
از جمله برنامه های گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش نیز برگزاری مسابقات نقاشی ، مقاله نویسی با موضوع ارزش‌های انقلاب در مدارس بوده است.
امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی 12 بهمن سال 1357 پس از 15 سال دوری از ايران ساعت 9:33 صبح وارد تهران شدند که این ورود، زمینه پیروزی انقلاب در 22 بهمن 1357 را فراهم کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: