ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:36 | مه16 تهران

ايران در علوم هوا فضا و سلول های بنيادی خودكفا شد

تاریخ: 15:24, 30-01-2015.

تهران. جمعه، 30  ژانويه  2015 میلادی برابر با 10 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف پزشکی، هوا فضا و سلول های بنیادی خودکفا شده است.
بنابراين گزارش، معاون اداری و مدیریت منابع وزارت علوم و تحقیقات فناوری ايران در مراسم آغاز عملیات اجرایی سایت جدید دانشگاه بناب گفت: هم اکنون هیچ نیازی به اعزام دانشجویان به خارج از کشور وجود ندارد و دانشجویان ایرانی جزو باهوشترین و باسوادترین فارغ التحصیلان دنیا هستند.
آقای امید با اشاره به تحصیل 550 هزار دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام به مقوله فرهنگ و علم توجه ویژه ای داشته و میزان دانشجویان ايران در مقایسه با اوایل انقلاب 40 برابر افزایش یافته است.
وی درباره رشد علمی ایران در جهان گفت: با تلاش دانشمندان کشور، ایران رتبه هفدهم علمی جهان و رتبه اول کشورهای اسلامی را در رشد و تولید علم به خود اختصاص داده است.
معاون مالی اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ايران افزود : غرب و اروپا بیشتر از اینکه از قدرت تسلیحاتی ما بترسند از توان علمی ایران هراس دارند.
دکتر امید با اشاره به احداث 2 میلیون و 500 هزار مترمربع فضای آموزشی در ايران گفت: در دهه فجر امسال 250 هزار مترمربع از این فضاها به بهره برداری خواهد رسید و با توجه به کمبود اعتبارات، سعی می شود از ظرفیت خیران برای تکمیل طرح های نیمه تمام استفاده شود. 
وی با تاکید بر لزوم رشد علمی و کیفی دانشگاه های کشور افزود: با وجود اینکه در بودجه سال آینده کشور اعتبارات دستگاه های دولتی 11 درصد افزایش یافته است، سهم دانشگاه ها از اعتبارات دولتی در مقایسه با سال 93 20 درصد افزایش یافته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: