ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:11 | مه16 تهران

ديدار وزير امور اقتصادی و دارايی ايران با وزير حوادث غير مترقبه جمهوری آذربايجان

تاریخ: 13:56, 30-01-2015.

تهران. جمعه، 30  ژانويه  2015 میلادی برابر با 10 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران و وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان بر گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید کردند.
بنابراين گزارش، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران دیشب در این دیدار به مشترکات فراوان ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: گسترش روابط با کشورهای همسایه از اولویت های سیاست خارجی ایران است و در این میان جمهوری آذربایجان جایگاه ویژه ای دارد.
طیب نیا گفت: ما به جمهوری آذربایجان به عنوان یک دوست راهبردی نگاه می کنیم و بدنبال روابطی با این کشور هستیم که تحت تاثیر عوامل ثالث قرار نگیرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه حوادث غیر مترقبه و همچنین در زمینه سرمایه گذاری مشترک، افزایش تجارت، همکاری های فنی مهندسی و ترانزیت کالا می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم.
کمال الدین حیدر اف وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان هم به اراده سیاسی سران دو کشور برای گسترش مناسبات و روابط خوب دو کشور اشاره کرد و گفت: ما هیچ مانعی در توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور نمی بینیم و آماده همکاری در این زمینه هستیم.
کمال الدین حیدر اف از شرایط ایجاد شده در ایران و علاقه مندی کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری در کشورمان ابراز خرسندی کرد و گفت: جمهوری آذربایجان هیچ وقت از تحریم های ناعادلانه غربی ها علیه ایران پیروی نکرده و بخش خصوصی جمهوری آذربایجان علاقه مند به حضور و سرمایه گذاری در ایران است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: