ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:01 | مه16 تهران

همکاری های ایران و روسیه در سوریه نتيجه مثبت داده است

تاریخ: 12:32, 30-01-2015.

تهران. جمعه، 30  ژانويه  2015 میلادی برابر با 10 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، همکاری های منطقه ای ایران و روسیه در سوریه نتيجه مثبت داده است و این همکاری ها می تواند الگوی مثبتی برای همکاری های دو کشور در سایر کشورهای حوزه نفوذ ایران در منطقه باشد.
بنابراين گزارش، علی‌اکبر ولایتی در مسکو اعلام کرد که به عنوان نماینده ویژه رئیس‌ جمهور اسلامی ایران پیام دکتر حسن روحانی را تقدیم ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه کرده و با اشاره به گفتگوهای یک ساعته و نیم خود با پوتین رئیس جمهوری روسیه در زمینه همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت: جمهوری اسلامی ایران در فعالیت های میدانی به دولت و ملت سوریه کمک کرد و روسیه در حوزه بین المللی و در تامین نیازمندی های تسلیحاتی سوریه همکاری ایران و روسیه بسیار ثمر بخش بوده است.
وی افزود: الگوی مثبت همکاری های ایران و روسیه در سوریه می تواند نوید بخش همکاری های سه جانبه و چند جانبه ایران و روسیه با سایر کشورهای حوزه نفوذ ایران از لبنان و سوریه تا عراق و یمن وآسیای مرکزی و قفقاز باشد.
دکتر ولایتی با اشاره به نظر مثبت رئیس جمهور روسیه به تغییر عضویت ایران از ناظر به عضویت کامل در پیمان شانگهای تصریح کرد: روسیه با عضویت کامل ایران در پیمان شانگهای موافق است اما این امر منوط به سیر زمان مشخصی می باشد.
 وی با اشاره به گسترش همکاری های بین المللی و هسته ای ایران و روسیه و اینکه در ماه های اخیر روسیه تمایل بیشتری برای همکاری در 5+1 از خود نشان داده است گفت: امیدواریم همکاری های روسیه در زمینه مذاکرات هسته ای بیشتر شود.
دکتر ولایتی با بیان اینکه همکاری های دوجانبه ایران و روسیه در شان دو کشور نیست تصریح کرد: پیش بینی می کنیم در سال 2015 حجم مبادلات ایران و روسیه به رقم 20 میلیارد دلار برسد، که رقم قابل قبولی است.
وی با اشاره به عزم دو رئیس جمهور ایران و روسیه بر گسترش روابط دو کشور گفت: توسعه روابط و تفاهم ایران و روسیه باید بلند مدت، استراتژیک و همه جانبه باشد.
وی با بیان اینکه افق همکاری های دو کشور بسیار روشن است گفت: رئیس جمهوری روسیه آقای ولادیمیر پوتین در آینده به ایران سفر خواهند کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: