افزايش همكاری های اقتصادی بين ايران و جمهوری آذربايجان

تاریخ: 09:47, 30-01-2015.

تهران. جمعه، 30  ژانويه  2015 میلادی برابر با 10 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور مالی جمهوری آذربایجان گسترش مناسبات اقتصادی بین دو کشور را خواستار شدند.
بنابراين گزارش، علی طیب نیا در این دیدار به ظرفیت های ممتاز همکاری بین دو کشور اشاره کرد و گفت: همکاری های بانکی و بیمه ای لازمه گسترش مناسبات دو کشور در زمینه های دیگر است.
طیب نیا توسعه بیمه را از اولویت های اصلی ايران خواند و گفت: آماده هستیم در حوزه بیمه تجارت، سرمایه گذاری و بیمه گردشگری با دوستان آذری همکاری کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موافقت نامه های امضا شده بین دو کشور گفت: اجرای مفاد این موافقت نامه ها به افزایش مناسبات اقتصادی دو کشور کمک خواهد کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت کریدور شمال- جنوب و اتصال خطوط آهن دو کشور گفت: با بهره برداری از این طرح مهم که خلیج فارس را به روسیه و گرجستان وصل می کند، شاهد تحول جدی در مناسبات اقتصادی منطقه خواهیم بود.
سامیر شریف اف وزیر امور مالی جمهوری آذربایجان هم از پیشرفت های اقتصادی ايران ابراز خرسندی کرد و گفت: توسعه اقتصادی ایران در توسعه کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان نیز تاثیرات مثبتی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه هیچ مانعی در توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور وجود ندارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تجارب خوبی در حوزه های اقتصادی دارد و تبادل تجارب بین دو کشور به تقویت مناسبات فی مابین کمک خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: