ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:58 | مه19 تهران

ديدار وزير امور اقتصادی ايران با رييس جمهور آذربايجان

تاریخ: 10:27, 29-01-2015.

تهران. پنج شنبه، 29  ژانويه  2015 میلادی برابر با 9 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران و رییس جمهوری آذربایجان در باکو دیدار و درباره راه های گسترش روابط دو کشور رایزنی کردند.
بنابراين گزارش، الهام علیف رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار، ملاقات های خود با رییس جمهوری اسلامی ایران را در یکسال گذشته بسیار مهم و سازنده خواند و گفت: هم اکنون روابط دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد.
الهام علیف همکاری دو کشور را در صلح و ثبات در منطقه موثر خواند و اظهار داشت: دستورات لازم برای گسترش همکاری های بین دو کشور به نهادهای ذیربط ابلاغ شده است.
رییس جمهوری آذربایجان به اهمیت کریدور شمال – جنوب و اتصال خط آهن دو کشور اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این طرح باید سریعاً آغاز شود.
الهام علیف با اشاره به افت جهانی قیمت نفت، بر هماهنگی دو کشور در این زمینه تاکید کرد.
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ايران هم با ابلاغ سلام های گرم رئیس جمهوری اسلامی ایران از مساعدت های رییس جمهوری آذربایجان برای گسترش روابط بین دو کشور تشکر کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ابران به اراده سیاسی سران دو کشور برگسترش مناسبات اشاره کرد و گفت: به رغم تاکید حضرتعالی و رئیس جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط اقتصادی و وجود ظرفیت های ممتاز برای همکاری بین دو کشور، هنوز روابط اقتصادی رضایت بخشی را در بین دو کشور شاهد نیستیم.
علی طیب نیا صدور دستورات لازم را برای رفع موانع همکاری اقتصادی بین دو کشور خواستار شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ايران همچنین علاقه مندی دکتر روحانی برای سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران را به وی ابلاغ کرد.
طیب نیا ديروز پس از دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان با وزیر اقتصاد و صنعت این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: