ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:58 | سپتامبر23 تهران

ايران و ايتاليا در حوزه امداد و نجات همكاری هايشان را افزايش می دهند

تاریخ: 20:04, 28-01-2015.

تهران. چهارشنبه، 28  ژانويه  2015 میلادی برابر با 8 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمعیت هلال احمر ایران، از افزایش همکاری با جمعیت صلیب سرخ ایتالیا به ویژه در حوزه امداد و نجات دریایی خبر داد.
بنابراين گزارش، امیر محسن ضیایی استرآبادی در حاشیه دیدار با دکتر فرانچسکو روکا رئیس صلیب سرخ ایتالیا در گفتگو با خبرنگاران به توانمندی های ایتالیا در حوزه امداد و نجات دریایی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همکاری های خود را در این حوزه با کشور ایتالیا افزایش دهد .
وی فعالیت های جمعیت هلال احمر ایران و صلیب سرخ ایتالیا را در سطوح ملی و بین المللی بسیار برجسته دانست و افزود: انتقال تجارب این دو جمعیت نقش بسزایی در ارتقای سطح فعالیت های دو کشور خواهد داشت.
ضیایی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بین سایر جمعیت ها در دنیا از جایگاه بالایی برخوردار است بر لزوم انتقال تجارب خود به سایر جمعیت ها در تمام حوزه ها تاکید کرد .
در این مراسم فرانچسکو روکا رئیس صلیب سرخ ایتالیا نیز به اشتراکات فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ایران و ایتالیا تجارب بسیار بالایی در مقابله با سوانح دارند توسعه همکاری ها در این حوزه می تواند در ارتقای فعالیت های امداد و نجات دو کشور نقش موثری داشته باشد.
وی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را بسیار قوی توصیف کرد و افزود: تجارب ایران در این حوزه برای کشور ایتالیا بسیار ارزشمند است.
روکا ارتباط جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ را با گروه های مختلف جامعه بسیار مهم و ارزشمند دانست و تاکید کرد: در چنین شرایطی می توان به آسیب دیدگان در هر سانحه کمک کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: