ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:00 | سپتامبر23 تهران

تاكيد ايران و ارمنستان بر توسعه همكاری ها

تاریخ: 13:44, 28-01-2015.

تهران. چهارشنبه، 28  ژانويه  2015 میلادی برابر با 8 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ايران و ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان در ایروان راه های توسعه همکاری های دو کشور را بررسی کردند.
بنابراين گزارش، در این ملاقات طرفین در باره موضوعات مختلف در ارتباط با روابط دو جانبه وراه های گسترش همکاری‌ها در زمینه های حمل و نقل، انرژی و مبادلات بانکی تبادل نظر کردند.
وزیران امور خارجه دو کشور سپس در مصاحبه مطبوعاتی مشترک شرکت کردند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
محمدجواد ظریف با اشاره به برگزاری دوازدهمین نشست کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و ارمنستان و سفر اخیر هویک آبراهامیان نخست وزیر ارمنستان به ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان روابط سنتی دیرینه دارند و زمینه های همکاری در زمینه های مختلف بین دو کشور وجود دارد و در این ملاقات ها فرصتی بدست آمد تا همکاری ها را مرور کنیم. 
وزیر امور خارجه ايران تاکید کرد: دو کشورخواهان گسترش روابط منطقه ای باثبات و امن در سایه حل اختلافات منطقه بطور مسالمت آمیز هستند. 
اداورد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان با تاکید بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌های متقابل سودمند از سیاست متعادل جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مناقشات منطقه تقدیر کرد.
نعلبندیان تصریح کرد: ارمنستان گسترش روابط دو جانبه با ایران را مهم می‌داند به همین خاطر دو کشور در زمینه حمل و نقل و انرژی طرح‌های مهمی را در دست اجرا دارند.
وی در عین حال از سیاست متعادل جمهوری اسلامی ایران در منطقه به ویژه در ارتباط با حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ قدردانی کرد.
محمد جواد ظریف سپس با نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفتگو کرد در این ملاقات طرفین ، مسائل منطقه ای و گسترش روابط دو جانبه را بررسی کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: