ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:20 | جولای02 تهران

نايب رئیسان مجلس ايران و آلمان باهم ديدار كردند

تاریخ: 11:33, 27-01-2015.

تهران. سه شنبه، 27  ژانويه  2015 میلادی برابر با 7 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، کلودیا روت نایب رئیس مجلس آلمان با سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ايران دیدار و گفتگو کرد.
بنابراين گزارش به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، ابوترابی‌فرد در این دیدار که دیشب برگزار شد، روابط ایران و آلمان را خوب و ریشه‌دار خواند و گفت: ایران و آلمان از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه مناسبات خود در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و صنعتی برخوردارند که باید از آنها استفاده کرد. 
ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاست‌های دوگانه درباره حقوق بشر گفت: متأسفانه کم نیستند قدرت‌ها و جریانات سیاسی که زیر نقاب حقوق بشر در راستای پایمال کردن آن گام برمی‌دارند و از همه ظرفیت‌های خود برای تأمین منافعشان حتی به بهای کشتار مردم بی‌گناه استفاده می‌کنند و ما امروز شاهد جنایت‌های آنان در سوریه و عراق و افغانستان هستیم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به خطر گسترش تروریسم در منطقه گفت: مبارزه با پدیده شوم تروریسم به عنوان معضلی جهانی نیازمند عزم جدی و همکاری همه کشورهایی است که در این زمینه صادق هستند.
وی در این خصوص توسعه ارتباطات میان مجالس ایران و آلمان را در شناخت و درک متقابل از دیدگاه‌های یکدیگر مفید دانست و افزود: حوزه‌های مختلفی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد که نباید تنها آن را به مسائل هسته‌ای محدود کنیم.
نایب رئیس مجلس آلمان نیز در این دیدار با اشاره به اوضاع منطقه و رشد و گسترش گروهک‌های تروریستی گفت: مقابله با پدیده تروریسم نیازمند همکاری جمعی تمام کشورهاست و با توجه به سابقه مثبت ایران در کمک به تأمین امنیت و ثبات در منطقه ، کمک ایران در این زمینه حایز اهمیت است.
خانم کلودیا روت در پایان این دیدار برای گسترش همکاری‌های دو کشور در مسائل دوجانبه و چندجانبه ابراز امیدواری کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: