ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:50 | جولای02 تهران

برسی برنامه هسته ای ايران در سفر شرمن به شرق آسيا

تاریخ: 09:09, 27-01-2015.

تهران. سه شنبه، 27  ژانويه  2015 میلادی برابر با 7 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا امروز و فردا در چین با مقامات این کشور درباره مذاکرات هسته ای با ایران گفتگو می کند.
بنابراين گزارش به نقل از  پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، وندی شرمن برای گفتگو با مقامات چین، کره جنوبی و ژاپن به این کشورها سفر می کند و قرار است درباره راه های پیشرفت و گسترش روابط با مقامات دولتی و کارشناسان غیردولتی در این کشورها گفتگو کند.
او در پکن پایتخت چین با مقامات این کشور درباره همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله مذاکرات پنج به علاوه یک مربوط به برنامه هسته ای ایران گفتگو خواهد کرد. 
سفر او به چین نشان از ادامه روابط و تعاملات آمریکا با چین در سطوح بالا و اهمیت تقویت روابط دو جانبه است. 
وندی شرمن پس از آن در تاریخ بیست و هشتم و بیست و نهم ژانویه به سئول سفر می کند تا با شماری از مقامات ارشد و کارشناسان غیردولتی این کشور با هدف تقویت ائتلاف آمریکا با این کشور و در ادامه هماهنگی نزدیک با کره جنوبی درباره مسائل مربوط به کره شمالی و اولویت های منطقه ای و جهانی گفتگو و رایزنی کند. 
وندی شرمن بیست و نهم و سی ام ژانویه نیز در توکیو پایتخت ژاپن با شخصیت های سیاسی و مقامات ارشد دولت درباره مسائل مختلف دوجانبه ، منطقه ای و جهانی گفتگو خواهد کرد. این سفر فرصتی را برای تاکید بر شراکت قوی آمریکا با ژاپن و همکاری های جهانی دو کشور فراهم می کند. شرمن سی و یکم ژانویه به واشنگتن بازخواهد گشت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: