ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:48 | مه08 تهران

ایران بزودی از 3 هزار کلینیک دندان پزشکی بهره برداری می کند

تاریخ: 05:32, 10-06-2015.

تهران. چهارشنبه، 10 ژوئن 2015 میلادی برابر با 20 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از بهره برداری 3 هزار کلینیک دندانپزشکی برای درمان و پیشگیری بیماری های دهان و دندان ایرانیان به ویژه دانش آموزان در آینده نزدیک خبر داد.
بنابراین گزارش، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه افتتاح یونیت دندانپزشکی دانش آموزی در مدرسه قدس در گفتگو با خبرنگاران گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت در بخش دهان و دندان همکاری آموزش و پرورش با وزارت بهداشت خیلی خوب بوده است.
هاشمی گفت: امیدواریم با شروع سال تحصیلی جدید در سراسر کشور ثبت نام الکترونیکی در خصوص تعداد دندان های ناسالم در دهان دانش آموزان انجام شود تا مواردی که لازم است طی دو سال آینده کشیده یا ترمیم شود.
وزیر بهداشت ایران افزود: در این مقطع جامعه هدف برای بهداشت و پیشگیری کودکان هستند که سال های بعد تعداد دندان خراب در دهان شان خیلی کمتر از نوجوانان، جوانان و میانسالان فعلی خواهد بود.
دکتر هاشمی با بیان اینکه طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان از جمله طرح هایی است که اثرات آن در آینده مشخص می شود گفت: با اجرای این طرح سال های بعد شاهد تغییر جدی در رعایت بهداشت دهان و دندان خواهیم بود.
هاشمی گفت: در سراسر کشور شرایط مان در شهرهای زیر 20 هزار نفر خیلی بهتر است چرا که مراکز بهداشتی در آن جا مستقر است و همه یونیت های این مراکز نوسازی و بیش از 6 هزار یونیت به همراه نیروهای طرحی نیز در آنجا مستقر شده است.
وی با بیان اینکه در حاشیه شهرها مشکل وجود دارد افزود: 10 میلیون و 100 هزار نفر حاشیه شهرها قرار است زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار گیرد و به ازای هر 50 هزار نفر یک مرکز دایر می شود که می توانند خدمات ارائه کنند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر آمار مراکز بهداشت دهان و دندان در سراسر کشور را ندارم گفت: آنچه مسلم است اینکه ما 3 هزار کلینیک را برای درمان و پیشگیری در سال جاری بهره برداری کامل می کنیم.
هاشمی افزود: بعضی از این مراکز فقط در شیفت صبح در هفته دو نوبت استفاده می شد یا فقط صبح ها به کار پیشگیری می پرداختند که بعد از ظهرها هم در قالب خرید خدمتی که از همکاران می شود فعال خواهند شد.
وی با بیان اینکه همه خدمات در مراکز بهداشت دهان و دندان برای دانش آموزان رایگان خواهد بود تاکید کرد: هر کاری که برای دهان و دندان بچه های ایرانی در مقطع ابتدایی لازم باشد ظرف دو سال آینده انجام می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: