ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:58 | مه05 تهران

نشست خبری وزرای خارجه ايران و كرواسی در تهران

تاریخ: 10:29, 26-01-2015.

تهران. دوشنبه، 26  ژانويه  2015 میلادی برابر با 6 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزرای خارجه ايران و كرواسی بعد از گذشت ده سال از استقلال كرواسی، ديدار كردند.
بنابراين گزارش، ظریف نشست خبری به گفتگوهای مطرح شده در مذاکراتش با وزیر خارجه کرواسی اشاره کرد و گفت: این دیدار بعد از ده سال میان وزرای خارجه دو کشور بعد از استقلال کرواسی صورت می‌گیرد.
وی افزود: در این دیدار درباره روابط دوجانبه اقتصادی گفتگو کردیم که البته به دلیل تحریم‌های ظالمانه کاهش پیدا کرده که نه به نفع صنایع کرواسی است و نه به نفع جمهوری اسلامی ایران.
ظریف گفت: همچنین درباره همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، گردشگری، ورزش، موضوع هسته‌ای، افراط‌ گرایی و خطر تروریسم در منطقه ما و اروپا و توهین به مقدسات گفتگو کردیم.
خانم وسنا پوسیج معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کرواسی هم در این نشست خبری مشترک ضمن ابراز خرسندی از توسعه و گسترش روابط دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و کرواسی، به موضوع مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: معتقدیم این مذاکرات بسیار مهم و حیاتی هستند و شانس موفقیت در آن دیده می‌شود. 
وی گفت: معتقدیم جمهوری اسلامی ایران حق استفاده از انرژی هسته‌ای را دارد و باید در این زمینه هم به صورت شفاف مسائل مطرح شود که بعد نظامی ندارد.
وزیر خارجه کرواسی افزود: کرواسی معتقد است توافق ایران با گروه 1+5 به نفع همه است و معتقدیم فرایند لغو تحریم‌ها باید شروع شود.
وی اضافه کرد: برخی الزامات میان ایران با گروه 1+5 تعریف شده است و معتقد نیستیم این الزامات تغییر کند یا چیزی به آن افزوده شود.
وزیر خارجه کرواسی درباره گفتگوهای خود با همتای ایرانی‌اش گفت: در این دیدار همچنین درباره همکاری‌های اقتصادی، مقابله با خشونت و افراط‌ گری و تروریسم بحث و تبادل نظر کردیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: