ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:37 | مه05 تهران

وزير خارجه پرتقال بر توسعه روابط همه جانبه با اصفهان تاكيد كرد

تاریخ: 09:57, 26-01-2015.

تهران. دوشنبه، 26  ژانويه  2015 میلادی برابر با 6 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، استاندار اصفهان و وزیر امور خارجه پرتغال در مذاکرات رسمی ديروز خود در خصوص گسترش روابط تجاری، اقتصادی، فن آوری و دانشگاهی اصفهان و پرتغال گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه پرتغال در این نشست با بیان اینکه با هدف گسترش و تسهیل روابط با اصفهان به این شهر سفر کرده است، گفت: ارتباطات سیاسی خوبی بین دو کشور وجود دارد که می تواند روابط تجاری پرتغال با اصفهان را تسهیل کند.
آقای روی ماشاته خواستار گسترش روابط تجاری علمی و گردشگری با اصفهان شد و گفت: در سفر به اصفهان علاوه بر تجار جمعی از دانشگاهیان کشورش نیز وی را در این سفر همراهی می کنند که این می تواند روابط اصفهان و پرتغال را در زمینه های فن آورانه و دانشگاهی گسترش دهد.
وی گردشگری را از دیگر زمینه های همکاری مشترک خواند و ابراز امیدواری کرد تعامل مثبت در این موضوعات ادامه پیدا کند.
وزیر امور خارجه پرتغال با بیان اینکه به اعتقاد بنده ادیان الهی هیچ وقت به خشونت دامن نزده اند، گفت: افکار عمومی باید بدانند که ادیان الهی همیشه به دنبال صلح هستند و حساب افراط گرایان از دین و خدا جداست.
وی گفت: ما با این موضوع موافقیم که نباید به هیچ یک از ادیان اهانتی شود اما متاسفانه گاهی سیاستمداران به دلایلی نمی توانند توهین به مقدسات را محکوم کنند. 
استاندار اصفهان نیز با ابراز خرسندی از سفر هیات اقتصادی و سیاسی پرتغال به اصفهان ابراز امیدواری کرد سفر وزیر خارجه پرتغال به ایران نقطه عطفی برای گسترش روابط دو کشور به ویژه در زمینه تجارت و فعالیت های اقتصادی باشد.
رسول زرگر پور همچنین همزیستی مسالمت آمیز ادیان الهی اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی را در اصفهان یاد آور شد و گفت: اسلام دین صلح و دوستی است و برهمین اساس ادیان الهی با آرامش اینجا کنار هم زندگی می کنند.
وزیر امور خارجه پرتغال که پیش از این برای بازدید غیر رسمی به مشهد رفته بود ديروز عصر با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان دیدار کرد و صبح امروز برای دیدار با مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران عازم تهران شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: