ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:25 | مه05 تهران

ابراز اميدواری ايران به سفر وزير خارجه عربستان به تهران

تاریخ: 11:26, 26-01-2015.

تهران. دوشنبه، 26  ژانويه  2015 میلادی برابر با 6 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،
سفر چند ساعته شنبه گذشته وزير امور خارجه ايران به عربستان سعودی صرفاً برای عرض تسلیت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر درگذشت پادشاه عربستان صورت گرفت.
 بنابراين گزارش، دكتر ظريف، وزير خارجه ايران، در گفتگو با خبرنگاران درباره سفر خود به عربستان سعودی،  گفت: ‌این سفر صرفاً برای عرض تسلیت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر درگذشت پادشاه عربستان صورت گرفت و به دلیل فشردگی دیدارهای مقامات برای عرض تسلیت به پادشاه عربستان، مذاکره‌ای در این میان انجام نشد و ما فقط سه، چهار ساعت در عربستان بودیم.
وزیر امور خارجه افزود: امیدواریم دولت جدید عربستان با نگاه واقع‌بینانه زمینه‌های همکاری‌های دو کشور را دنبال کنند البته الآن زائران ایرانی بدون مشکل برای زیارت به عربستان سفر می کنند؛ همچنین اتباع عربستانی برای زیارت و سفر گردشگری به کشور ما می‌آیند.
وی اضافه کرد: دعوت ما از وزیر خارجه عربستان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران، و دعوت ایشان هم از ما برای عزیمت به عربستان باز است.
ظریف در عین حال خاطرنشان کرد: ایران و عربستان به عنوان دو کشور تأثیرگذار و مهم در منطقه می توانند با همکاری یکدیگر مسائل و مشکلات منطقه را حل و فصل کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: