ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:10 | اکتبر02 تهران

ايران از سرمايه گذاری در صنايع دستی حمايت می كند

تاریخ: 10:27, 23-01-2015.

تهران. جمعه، 23  ژانويه  2015 میلادی برابر با 3 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با هدف ترویج صنایع دستی ایران از سرمایه گذاری در این زمینه حمایت می شود.
بنابراين گزارش، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ايران ديروز در نشست خبری درباره وضع صنایع دستی ايران، در شیراز گفت: در راستای ترویج صنایع دستی ایران از هرگونه سرمایه گذاری در کشورهای دیگر حمایت می کنیم و اگر شهروندان خارج از کشور اعلام آمادگی کنند ما نیز همکاری لازم را خواهیم داشت.
نامور مطلق افزود: با برنامه ریزی های انجام شده به زودی مرکز فروش صنایع دستی ایران در شهر میلان ایتالیا راه اندازی خواهد شد.
وی در خصوص اینکه واردات قانونی کالا مانعی برای جایگاه صنایع دستی ایران نیست، گفت: سالانه حدود شش میلیون دلار صنایع دستی به طور قانونی از کشور چین وارد کشور می شود اما این رقم هیچگونه آسیبی برای صنایع دستی ايران ندارد.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ايران افزود: آنچه که باعث بروز مشکل برای صنایع دستی شده واردات غیر قانونی صنایع دستی بی کیفیت به داخل کشور است که در این راستا نیز باید دستگاه های مربوطه در مقابل واردات قاچاق اقدام کنند.
وی درباره کد گذاری آثار صنایع دستی در ايران گفت: در حال حاضر صنایع دستی ايران در 18 گروه، 156 رشته و 137 زیر مجموعه بخش بندی شده و در کل 293 رشته و زیر مجموعه کد گذاری شده است.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ايران گفت: امسال اعتبارات مختلفی به صنایع دستی ايران اختصاص داده شده که بیش از چندين سال گذشته بوده اما در این مسیر تسهیلات مناسبی نیز برای توسعه و کمک به هنرمندان صنایع دستی در نظر گرفته شده است.
نامور مطلق گفت: امسال 100 میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع دستی در نظر گرفته شده که به طور حتم در سال آینده این رقم افزایش خواهد داشت.
وی در خصوص خرید صنایع دستی از جانب دولت، گفت: چنین مصوبه ای به طور قانونی وجود دارد اما مورد توجه قرار نگرفته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: