ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:59 | سپتامبر20 تهران

ايران و تركمنستان در گسترش حمل و نقل بار در منطقه همكاری می كنند

تاریخ: 17:32, 22-01-2015.

تهران. پنج شنبه، 22  ژانويه  2015 میلادی برابر با 2 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه آهن با اعلام برگزاری نخستین نشست مرزی با نمایندگان راه آهن ترکمنستان در مرز اینچه برون، از آمادگی راه آهن دو کشور برای حمل بار از این مرز و تقویت و توسعه حمل ونقل بار در منطقه خبر داد. 
بنابراين گزارش به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید مرتضی علی احمدی گفت: در این نشست متولیان راه آهن دو کشور در باره حمل و نقل بار از مرز اینچه برون اعلام آمادگی و بر تقویت و توسعه حمل ونقل بار در منطقه تاکید کردند. 
وی با بیان اینکه توافقنامه ای میان نمایندگان راه آهن دو کشوربه امضا رسیده، افزود: بررسی اعزام واگن های ایرانی به راه آهن ترکمنستان و ارایه مشخصات فنی واگن ها و بازاریابی و همچنین اعلام واگن های قابل حركت در محور شمال به ترکمنستان از مفاد این توافق است. 
مدیرکل بازرگانی و بازار یابی راه آهن تصریح کرد: در این جلسه نماینده راه آهن ترکمنستان برای حمل ونقل 2 میلیون تن غلات (500 هزار تن غله گوناگون با همکاری ترکمنستان و یک و نیم میلیون تن گندم با همکاری قزاقستان ) از این محور اعلام آمادگی کرد و قرار شد راه آهن ایران برنامه ریزی کند.
در ادامه این نشست جلسه ای با مدیرکل گمرک استان گلستان، نماینده مرزبانی و نماینده اداره کل گذرنامه استان گلستان نیز برگزار و قرارشد، تشریفات لازم برای ابلاغ رسمی کد بین المللی ایستگاه اینچه برون پیگیری و تسریع شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: