غرب بداند که بازنده تعارض با مقدسات دینی، تمدن انسانی است

تاریخ: 10:25, 22-01-2015.

تهران. پنج شنبه، 22  ژانويه  2015 میلادی برابر با 2 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رييس جمهور ايران با ناكيد بر اينكه، اگر بتوان يه نام آزادی نفرت پراكنی كرد، نمی توان جلوی خشونت به نام ايمان را گرفت؛ بار ديگر اهانت به پيامبر بزرگ اسلام را محكوم كرد و از همه مسلمانان جهان خواست اجازه ندهند كسی به اسم آنان خون بی گناهان را بريزد و آبروی پيامبر رحمت را ببرد.
بنابراين گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ايران، آقای روحانی ديروز در جلسه هیات دولت گفت: وظیفه ما مسلمانان، اعتراض همگانی و مسالمت‌آمیز است تا همگان بدانند مسلمانان نه هویت خود را نادیده می‌گیرند و نه اجازه سوء‌استفاده از عواطف خود را به دیگران می‌دهند.
رییس جمهور با اشاره به اینکه متأسفانه در روزهای اخیر باز هم زخم‌های پنهان نادانی، تعصب و خشونت سر باز کرد، اظهارداشت: خشاب سلاح تعصب همواره با گلوله توهین پر شده است و برخی به اسم آزادی تخم نفرت می‌پاشند و دیگران هم به اسم دین ولی با داس کشتار، کینه درو می‌کنند.
دکتر روحانی حضور فعال و مؤثر مسلمانان در کشورهای غربی را امری انکارناپذیر دانست و افزود: یکی از دستاوردهای چند دهه اجرای سیاست‌ چند فرهنگ‌ گرایی در غرب، توسعه مدارا و تساهل نسبت به اقلیت‌های مسلمان است که متأسفانه در گرد و غبار ناشی از موج جدید اسلام‌هراسی و بیگانه ‌ستیزی در معرض خطر جدی قرار گرفته است.
رییس جمهور تصریح کرد: این هشدار جدی به جهان غرب هم ضروری است که بازنده بزرگ این تعارض‌ها تمدن انسانی است. تمدن امروز، وامدار همه ادیان ابراهیمی یعنی یهودیت، مسیحیت و اسلام است. اگر مخالفت با یک اقلیت، جرمی بزرگ تلقی شود ولی با توهین به مقدسات اقلیتی دیگر مدارا شود، نمی‌توان از آنان، انتظار تحمل داشت.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه نگاه قدسی مسلمانان سراسر جهان به پیامبر بزرگوار اسلام بسیار فراتر از درک کسانی است که به اصطلاح از آزادی بیان دفاع می‌کنند ولی حرمت عقاید و ایمان‌ها را پاس نمی‌دارند، گفت: ما مسلمانان، حضرت محمد(ص) را نه فرزند خدا که بنده او می‌دانیم ولی باور داریم که او محبوب‌ترین بنده خداست. او که رحمه للعالمین است و مظهر لطف الهی، او که متمم مکارم اخلاق و عصاره خلقت است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: