ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:12 | جولای05 تهران

عبدالله عبدالله از نقش مهم ایران در تحولات افغانستان تمجيد كرد

تاریخ: 09:41, 21-01-2015.

تهران. چهارشنبه، 21  ژانويه  2015 میلادی برابر با 1 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رییس اجرایی دولت افغانستان از نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در نحولات منطقه تمجيد و ایران را همواره در کنار دولت و مردم افغانستان می بيند.
بنابراين گزارش، عبدالله عبدالله ديروز پس از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به کابل سفر کرده است، گفت: ایران در زمینه مبارزه با تروریسم و مبارزه با موا مخدر به دولت افغانستان کمک زیادی کرده است.
وی با قدردانی از همکاری ایران با مهاجران افغان تصریح کرد: ایران،‌ یکی از بازیگران اصلی در افغانستان بوده است و نقش مهمی در کنفرانس بن نیز ایفا کرد.
عبدالله با تاکید برلزوم تقویت هرچه بیشتر روابط میان افغانستان و ایران گفت: با تشکیل حکومت وحدت ملی،‌ زمینه برای تقویت همکاری های دوجانبه بیش از پیش مساعد شده است.
رییس اجرایی دولت افغانستان تصریح کرد: دوستی و روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران،‌ اساس سیاست خارجی افغانستان را تشکیل می دهد.
وی با اشاره به ظرفیت های همکاری های دو جانبه گفت: تجارت،‌ ترانزیت، حمل و نقل،‌ آموزش و پرورش و امور فرهنگی مهمترین ظرفیت های همکاری ایران و افغانستان را تشکیل می دهد.
رییس اجرایی دولت افغانستان استفاده از بندر چابهار و وصل شدن این کشور به شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران را از مهمترین مسایل مورد بحث در دیدار با ظریف اعلام کرد.
عبدالله تصریح کرد: متاسفانه کشورهای منطقه با مشکلاتی از جمله مسئله داعش مواجه هستند و این موضوع ایجاب می کند همکاری های منطقه ای افزایش یابد.
وی از سفر قریب الوقوع محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به تهران خبر داد و گفت: با سفر رئیس جمهور افغانستان به تهران کار بر روی توافقنامه راهبردی دو کشور ادامه خواهد یافت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: