ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:09 | جولای08 تهران

ايران و چين يادداشت تفاهم همكاری كشاورزی امضا كردند

تاریخ: 15:48, 20-01-2015.

تهران. سه شنبه، 20  ژانويه  2015 میلادی برابر با  30 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزرای کشاورزی ایران و چین یادداشت تفاهمی در زمینه همکاری های کشاورزی،شیلات، و دام و طیور امضا کردند. 
بنابراين گزارش، حجتی در دیدار با وزیر کشاورزی چین عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران را برای تعامل سازنده و جدی باملت و کشور بزرگ چین مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبران دو کشور بر توسعه و تعمیق روابط بين دو طرف اصرار دارند. وی بر توسعه مناسبات کشاورزی میان دو کشور تاکید کرد و خواستار هماهنگی ها و رایزنی های بیشتر در این زمینه شد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فرصت های اقلیمی، تاریخی و فرهنگی در ايران و پیشرفت های چشمگیر در برخی زمینه های کشاورزی افزود: در برخی زمینه ها نیز در حال توسعه هستیم و امیدواریم بتوانیم در این حوزه ها تجربیات را مبادله کنیم .
حجتی مشارکت بخش خصوصی در حوزه های کشاورزی را ضروری خواند و گفت: یکی از موضوعاتی که در این سفر دنبال می کنیم همین موضوع است که به همین منظور، هیاتی از بخش خصوصی در این سفر حضور دارند تا بتوانیم در این زمینه ها نیز همکاری داشته باشیم.
وی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری در حوزه های شیلات ، دامپروری ، کشت گلخانه ای ، امور زراعی ، باغی و صنایع تبدیلی اعلام کرد.
وزیر کشاورزی چین هم در این دیدار بر ارتقاء همکاری ها در زمینه کشاورزی تاکید کرد و گفت: همکاری های کشاورزی، جزء بخش های مهم روابط دو کشور است و با تقویت این همکاری ها و انتقال تجربیات، فصل جدیدی در روابط دو كشور ایجاد می شود.
 هانگ چانگ فو، این ملاقات را برای گسترش همکاری ها موثر دانست و افزود: همکاری ها در زمینه کشاورزی می تواند رفاه بیشتری برای دو ملت داشته باشد.
وی پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک، رفت و آمد کارشناسان ومدیران ارشد و محققان کشاورزی و تبادل تجربیات در زمینه مسائل ژنتیکی و همکاری ها در زمینه دامپروری، کشت و کار و شیلات و کودهای شیمیایی را مطرح کرد.همچنین وزرای کشاورزی ایران و چین بر تشکیل کارگروه مشترک برای بررسی تخصصی مسائل کشاورزی و تهیه نقشه راه در این حوزه تاکید کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: