ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:06 | جولای08 تهران

ديدار دبير شورای امنيت ملی ايران با وزير كشور عراق

تاریخ: 12:09, 20-01-2015.

تهران. سه شنبه، 20  ژانويه  2015 میلادی برابر با  30 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق ديروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی ايران دیدار و گفتگو کرد.
بنابراين گزارش،‌ علی شمخانی در این دیدار با تبریک پیروزی های مستمر ارتش و نیروهای مردمی عراق در جبهه مبارزه با تروریسم تکفیری اظهارداشت: برغم کمک های پنهان اطلاعاتی، تسلیحاتی و مالی برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای به این گروه ها، روند انهدام کامل جریان تروریسم در عراق و استقرار امنیت و آرامش در این کشور با شتاب قابل ملاحظه ای در جریان است.
وی با اشاره به اقدام تروریستی رژیم اسراييل در نقض حاکمیت دولت سوریه و به شهادت رساندن جمعی از رزمندگان حزب الله در منطقه قنیطره تصریح کرد: بدون شک این اقدام در تداوم همکاری با تروریست های تکفیری صورت پذیرفته و تکمیل کننده رویکرد حاکمان تل آویو در استفاده از جریان تروریسم به منظور ایجاد منطقه حایل در مرزهای جعلی این رژیم است.
محمد سالم الغبان وزیر کشورعراق نیز در این دیدار با تبیین وضعیت رو به توسعه توانمندی های امنیتی این کشور در شرایط جدید گفت: با تدابیر اتخاذ شده، شرایط امنیتی در بیشتر استان های عراق به ویژه شهر بغداد در وضعیت بسیار مناسبی است.
وی با اشاره به توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف امنیتی و انتظامی خواستار توسعه همکاری دو کشور در حوزه های سخت افزاری، نرم افزاری و آموزشی میان ایران و عراق شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: