ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:35 | جولای08 تهران

ديدار وزرای خارجه ايران و آمريكا در اواخر هفته

تاریخ: 10:05, 20-01-2015.

تهران. سه شنبه، 20  ژانويه  2015 میلادی برابر با  30 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزرای امور خارجه ايران و آمريكا دراجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس با هم دیدار می كنند.
بنابراين گزارش، وزیر امور خارجه ايران گفت: آخر این هفته من و آقای کری و تعداد دیگری از وزرای 1+5 در داووس و اجلاس مجمع جهانی اقتصاد با هم دیدار می‌کنیم.
محمدجواد ظریف که به مناسبت روز هوای پاک با قطار شهری به محل کارش در وزارت امور خارجه می رفت به خبرنگاران گفت: هنوز برنامه‌ریزی قطعی در باره این دیدارها صورت نگرفته است اما زمان حضور ما در فرصتی است که بتوانیم مذاکره کوتاهی انجام دهیم.
وی افزود: همانطور که می‌دانید در زمان برگزاری مجمع جهانی اقتصاد در داووس، همه گرفتار جلسات متعدد، سخنرانی و میزگرد هستند و بنده هم لااقل در سه میزگرد شرکت خواهم کرد و حضور ما هم در آنجا حضوری طولانی نیست.
ظریف گفت: همزمانی حضور ما با آقای کری در داووس هم مدت کوتاهی است، لذا احتمال اینکه من با آقای کری و سایر اعضای 1+5 ملاقات کنم وجود دارد.
وی افزود: بعد از اجلاس داووس، زمان برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ است که بر اساس آنچه من شنیده‌ام، همه یا اکثریت قریب به اتفاق وزرای 1+5 در مونیخ خواهند بود و احتمال یک دور دیگر مذاکرات با 1+5 در مونیخ هم وجود دارد.
وزیر امور خارجه گفت: البته قرار است در داووس مذاکره‌ای با خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام دهیم و البته ممکن است با دیگران هم این مذاکرات صورت بگیرد.
وی افزود: در یک جلسه ویژه سوریه هم شرکت می‌کنم و همچنین درباره وضع جغرافیای سیاسی جهانی صحبت خواهیم کرد. 

به اشتراک گذاشتن اخبار: