ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:25 | مه12 تهران

تلاش ايران برای لغو رواديد با عراق

تاریخ: 17:51, 19-01-2015.

تهران. دوشنبه، 19 ژانويه  2015 میلادی برابر با  29 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران بر لغو روادید میان دو کشور ايران و عراق تاکید دارد و آن را به طور جدی دنبال می کند. 
بنابراين گزارش ‌ناصر کنعانی، رئیس ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجه ايران در همایش فرصت های ویژه اقتصادی و تجاری ایران و عراق گفت: امیدواریم به زودی با آمادگی طرف عراقی شاهد لغو روادید دو کشور دوست باشیم .
وی با تاکید بر اینکه دو کشور دوران سرنوشت سازی را در پیش روی دارند گفت: ایران همانطور که در حوزه سیاسی و امنیتی در کنار عراق ایستاده است در حوزه اقتصادی نیز خواهد ایستاد. 
کنعانی افزود: ‌تحولات اخیر قیمت نفت نشان داد عراق با چالش های شدیدی روبرو خواهد شد و کاهش قیمت نفت توطئه مشترک علیه ایران و عراق و کشورهای عضو محور مقاومت است و نشان می دهد که می توان از سلاح نفت علیه دارندگان آن استفاده کرد.
وی گفت: ‌وابستگی نفت عراق به کشورهای غربی خطر مضاعفی است که این کشور را تهدید می کند و عراق برای قطع وابستگی به بودجه نفتی باید به سمت اقتصاد درونزا حرکت کند و در این مسیر ایران بهترین همکار و شریک عراق خواهد بود.
کنعانی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران بالاترین اراده سیاسی برای توسعه تجاری و حتی انتقال فناوری به عراق وجود دارد گفت:‌ از دولت عراق انتظار داریم برخی مشکلات در حوزه تجاری، گمرکی، بانکی و اقتصادی میان دو کشور را برطرف کند.
وی افزود: ایران آماده گسترش پرواز های شرکت های هوایی عراق است و در مقابل آماده ایم تا میزان پرواز شرکت های ایرانی به عراق را افزایش دهیم. 
کنعانی با اشاره به نشست مهم معاون اول رئیس جمهور ايران در یک ماه آینده در سفر به عراق گفت: ‌امیدواریم در این نشست مذاکرات رسمی در سطح عالی ترین سطوح به انعقاد تفاهم نامه های خوب در جهت گسترش روابط اقتصادی دو کشور منجر شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: