ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:22 | مه12 تهران

با هدف خروج از ركود، برنامه ششم توسعه اقتصادی ايران تدوين می شود

تاریخ: 15:03, 19-01-2015.

تهران. دوشنبه، 19 ژانويه  2015 میلادی برابر با  29 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ايران با اشاره به شرایط تورم و رکود از تدوين برنامه ششم توسعه ايران خبر داد. 
بنابراين گزارش، محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور ايران، گفت: در شرایطی که سیاست‌های تورم همواره انقباضی و رکود همیشه انبساطی را توصیه می‌کند، باید به گونه‌ای تدبیر کنیم که اقتصاد کشور را اداره و با کاهش تورم، رشد اقتصادی را نیز تأمین کنیم.
به گزارش مرکز روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ايران، محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور اظهار داشت: لایحه خروج از رکود و دیگر برنامه‌هایی که دولت ارائه کرده است، معطوف به برنامه کوتاه‌مدت است، اما برای خروج از رکود نیازمند برنامه میان‌مدت هستیم که برنامه ششم توسعه به همین منظور تدوین می‌شود.
نوبخت با تأکید بر تفکیک بنگاه‌ها از همدیگر گفت: دسته‌ای از بنگاه‌ها هستند كه به دلیل بی‌تدبیری‌ مشکل دارند و باید کمک کنیم، اما پاره‌ای دیگر از بنگاه‌ها هم هستند که در هنگام دریافت وام و تسهیلات، سوء استفاده‌هایی را انجام داده‌اند که باید در این زمینه هم برخورد لازم انجام پذیرد.
نوبخت گفت: در حال حاضر پانزده درصد از منابع بانک‌ها به دلیل معوقه‌های بانکی دور از دسترس بوده و ضروری است بانک‌ها و بنگاه‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از وظیفه اصلی و ذاتی خود دور نشوند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ايران افزود: پذیرفتنی است که در شرایط غیر متعارف، سازوکارهای غیرمتعارف را باید در پیش گرفت، اما تأکید می‌کنم که بانک‌ها و بنگاه‌ها باید وظایف اصلی خود را ایفا کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: