ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:06 | مه12 تهران

ماموریت سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش ايران در آبهای آزاد پايان يافت

تاریخ: 11:56, 19-01-2015.

تهران. دوشنبه، 19 ژانويه  2015 میلادی برابر با  29 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ديروز از ماموریت تامین امنیت خطوط کشتیرانی ایران در آبهای آزاد به ايران بازگشت.
بنابراين گزارش، این ناوگروه متشکل از ناوشکن جماران و ناولجستیکی بوشهر، 80 روز در آبهای دریای عمان، شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ دریانوردی کردند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم استقبال از این ناوگروه در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ايران در بندرعباس گفت: این ناوگروه توانست در این ماموریت با حضور فعال از دریای عمان تا دریای سرخ و 5 درگیری با دزدان دریایی و نجات 5 کشتی تجاری و نفتکش ایران، امنیت کشتی های تجاری و نفتکش ایرانی و خارجی را تامین کند.
سی و سومین ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز ديروز برای اجرای ماموریت خود عازم آب های بین المللی شد. 
امیر دریادار سیاری افزود: تامین امنیت کشتی های داخلی و خارجی در آب های آزاد و آموزش دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی شهرستان نوشهر از ماموریت های این ناوگروه است.
این ناوگروه شامل ناوشکن شهید دریابان نقدی، ناو بندرعباس و زیردریایی طارق در شمال اقیانوس هند، جنوب هندوستان، سریلانکا، تنگه مالاکا و دریای جنوب چین دریانوردی خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: