در خاورميانه، ايران رتبه دوم در زمينه سلول های بنيادی را داراست

تاریخ: 13:07, 19-01-2015.

تهران. دوشنبه، 19 ژانويه  2015 میلادی برابر با  29 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران در مطالعات و استفاده از سلول های بنیادی، رتبه دوم خاورمیانه را داراست.
بنابراين گزارش، دکتر مریم مقدم متین دبیر علمی کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی افزود: ایران در زمینه مطالعات سلول های بنیادی نسبت به سایر کشورهای همطراز از جایگاه خوبی برخوردار است.
مدیر گروه پژوهشی سلول های بنیادی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نیز جهاد دانشگاهی مشهد را در مطالعات سلول های بنیادی در شرق کشور پیشگام خواند و افزود: هم اکنون مطالعات بالینی استفاده از سلول های بنیادی در زمینه درمان بیماری ام.اس، بیماری های پوستی و قلبی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد هم در این نشست خبری گفت: اخبار و اطلاعات مربوط به سلول های بنیادی و نقش آن در درمان بیماری ها در ایران باید واقع بینانه ارائه شود.
دکتر احمد رضا بهرامی با اشاره به مدل موفق تولید و کاربرد سلول های بنیادی در جهاد دانشگاهی خراسان رضوی افزود: در این راستا زنجیره منسجمی بین مطالعات پایه در مورد سلول های بنیادی و جنبه بالینی و کلینیکی آن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال شکل گیری است.
سلول های بنیادی، یاخته هایی با توانایی تقسیم بسیار هستند که از آنها می توان در تولید یاخته ها و بافت های مختلف استفاده کرد.
این سلول ها برای درمان بیماری ها و ترمیم و نوسازی بافت ها کاربرد دارند.
کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی خرداد ماه سال آینده به همت جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در مشهد برگزار خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: