ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:57 | اکتبر05 تهران

دستاوردهای بزرگ ايران در حوزه ليزر

تاریخ: 17:07, 16-01-2015.

تهران. جمعه 16 ژانويه  2015 میلادی برابر با  26 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران در زمینه کاربردهای صنعتی، پزشکی و دفاعی از لیزر گام‌های بلندی برداشته است.
بنابراين گزارش، دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ايران در بازدید از دومین نمایشگاه مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران در جمع خبرنگاران گفت: سه نوع لیزر نیمه هادی، فیبری و دیسکی را در این نمایشگاه عرضه کرده ایم که ارکان لیزرها را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: ایران در این سه حوزه لیزری گام های بلندی برداشته؛ استفاده های لیزر در صنعت، نامحدود؛ در پزشکی واضح و مبرهن و در عرصه دفاعی نیز روشن است.
رییس سازمان انرژی اتمی درباره کاربردهای دفاعی لیزر ادامه داد: لیزر وسیله ای است که در خصوص مین روبی یا کور کردن رادارهای دشمن و مسایل دیگر قابلیت استفاده دارد و جمهوری اسلامی ایران در این جهت قدم های بلندی برداشته است.
صالحی دستاوردهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه را بخشی از توانمندی‌های کشور اعلام کرد و گفت: امیدوارم دانشگاهیان، صنعتگران، فناوران و فرهیختگان بازدیدی از نمایشگاه داشته باشند تا دستاوردهای ارزشمند لیزری را مشاهده کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: