ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:14 | جولای07 تهران

خط اعتباری بانک هندی برای اجرای طرح ها در ایران

تاریخ: 19:09, 15-01-2015.

تهران. پنج شنبه 15 ژانويه  2015 میلادی برابر با  25 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر بازرگانی هند از نامحدود بودن خط اعتباری بانک هندی برای اجرای طرح ها در ایران خبر داد.
بنابراين گزارش، خانم نارمالا سیتا راما عصر ديروز در دیدار با دبیر شورای عالی مناطق آزاد ايران بابیان اینکه در تفاهم نامه خطوط اعتباری بین بانک هندی و ایرانی محدودیت خاصی وجود ندارد، گفت در این زمینه نظام بانکی هند منعطف است و طرح های مورد توافق طرفین تامین اعتبار خواهد شد.
چندی پیش با تفاهم نامه بانکی بین ایران و هند بانک صادرات و واردات هند یک خط اعتباری 150 میلیون دلاری برای اجرای طرح ها در ایران ایجاد کرد که در این توافق نامه مقرر شده بود تجهیرات مورد نیاز طرح ها از هند خریداری شود.
خانم نارمالا سیتا راما با اشاره به اینکه سرمایه گذاری شرکت هندی در بندر چابهار مورد توافق طرفین است، افزود: باید خطوط کشتیرانی در این بندر تقویت شود و با افزایش حمل و نقل بار در این بندر هزینه های حمل و نقل کاهش خواهد یافت.
براساس توافق های اولیه قرار است یک شرکت هندی در بندر چابهار 80 میلیون دلار سرمایه گذاری و پس از ده سال بهره برداری از تجهیزات در این بندر، بدون دریافت وجهی مالکیت تجهیزات سرمایه گذاری شده را به ایران واگذار کند.
آقای ترکان مشاور ارشد رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد هم در این نشست، همکاری های اقتصادی بین دو کشور را رو به جلو و مثبت ارزیابی کرد وگفت: در اجرای طرح های حمل و نقل زمینه همکاری بین ایران و هند وجود دارد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران سرمایه گذاری هند در بندر چابهار را فرصت مناسبی برای دو طرف دانست و افزود: از طریق بندر چابهار، هند می تواند به افغانستان دسترسی داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: