ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:19 | جولای07 تهران

ايران بر نقش موثر و فعال روسيه در مذاکرات هسته ای تاكيد كرد

تاریخ: 15:04, 15-01-2015.

تهران. پنج شنبه 15 ژانويه  2015 میلادی برابر با  25 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، روسيه به عنوان عضو 1+5 نقش موثر و فعالی در روند مذاکرات هسته ای دارد.
بنابراين گزارش، سخنگوی وزارت امور خا رجه ايران در پاسخ به پرسشی  درباره نقش روسیه در مذاکرات هسته ای و کمک به لغو تحریم ها گفت: روسیه هم به عنوان کشور بزرگ همسایه که روابط دوجانبه خوب و گسترده ای داریم و مشورت های منطقه ای و بین المللی مستمری می کنیم و هم به عنوان عضو 1+5 نقش موثر و فعالی در روند مذاکرات هسته ای دارد.
افخم افزود:‌ گفتگوهای ایران و روسیه درباره همکاری های گسترده دو جانبه به ویژه در عرصه های سیاسی و اقتصادی برقرار است و مشورت های مستمر و منظمی میان دو طرف وجود دارد.
وی اضافه کرد: ‌این گفتگوها در سطوح روسای جمهور و وزرا ادامه دارد و اخیرا نیز معاون وزیر امور خارجه روسیه به عنوان مقام مسئول در تیم مذاکره کننده هسته ای آن کشور در سفری به تهران آخرین مشورت ها را در موضوع هسته ای داشت.
افخم نقش روسیه را در مذاکرات هسته ای موثر دانست و افزود: این کشور می تواند نقش فعالتری برای تسریع مذاکرات و دستیابی به توافق عادلانه و عاقلانه مبتنی بر چارچوب های مد نظر جمهوری اسلامی ایران ایفا کند و این مشورت ها و گفتگوهای موثر میان دو کشور به تدریج می تواند آثارش را نشان دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: