سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ايران به تركيه

تاریخ: 14:03, 15-01-2015.

تهران. پنج شنبه 15 ژانويه  2015 میلادی برابر با  25 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمود واعظی وزیرارتباطات و فن آوری اطلاعات ايران برای دیدار با مقام های ترکیه ظهر ديروز وارد آنکارا شد.
بنابراين گزارش، محمود واعظی وزیرارتباطات و فن آوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و نماینده ویژه ايران در امور ترکیه که به دعوت جودت ییلماز وزیر توسعه ترکیه و نماینده این کشور در امور ایران در راس هیئتی به آنکارا سفر کرده است، پس از ورود به آنکارا در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به امضای بیش از دوازده سند همکاری میان دو کشور در یک سال اخیر، گفت: ما شاهد تاثیرات این موضوع در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و منطقه ای هستیم .
واعظی با اشاره به امضای موافقت نامه ترجیحی میان دو کشور گفت: این موافقتنامه پس از یازده سال مذاکره میان نمایندگان تجاری دو کشور حاصل و پس ازگذراندن مراحل قانونی از تاریخ یکم ژانویه عملیاتی شد.
وی با بیان این مطلب که توافقنامه ترجیحی تاثیر بسزایی در گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور دارد، تصریح کرد: برای داشتن روابط تجاری پویا فقط به این موضوع بسنده نمی کنیم زیرا با ارائه تسهیلاتی به بخش خصوصی دو کشور، روابط بانکی و روابط گمرکی می توانیم شاهد شکوفایی هر چه بیشتر همکاری های فی مابین شده و دستیابی به رقم هدف گذاری شده 30 میلیارد دلاری تا پایان سال 2015 دور از انتظار نخواهد بود.
محمود واعظی در ارزیابی خود از روابط یک سال گذشته دوکشور، گفت: ما می توانیم گام به گام مشکلات موجود را برطرف کنیم؛ اقتصاد ما به نوعی مکمل یکدیگر است؛ به عنوان مثال: ترکیه نیازمند نفت و گاز و انرژی است و این مقوله می تواند سهم بسزایی در ارتقای مبادلات تجاری دو کشور داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: