ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:32 | سپتامبر28 تهران

ايران، تحريم های آمريكا را ابزاری فرسوده و تكرار اشتباهات گذشته خواند

تاریخ: 11:23, 15-01-2015.


تهران. پنج شنبه 15 ژانويه  2015 میلادی برابر با  25 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران با هشدار به مقامات آمریکا، استفاده از ابزار نامشروع،‌ از کار افتاده و فرسوده تحریم را تکرار اشتباهات گذشته دانست.
بنابراين گزارش، مرضیه افخم در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره تهدید جمهوری خواهان علیه ايران مبنی بر احتمال اعمال تحریم های جدید و تاثیر آن بر مذاکرات گفت: گفتگو های هسته ای در دوره تمدید در جریان است و دو طرف توافق کردند که به چارچوب سیاسی برسند تا بر اساس آن امکان ورود به جزییات و ابعاد فنی و حقوقی فراهم شود.
وی افزود: وزارت امور خارجه در هر دوره از مذاکرات ارزیابی هایی دارد و در باره همه تماس ها و برنامه های کاری متناسب با راهبردها ارزیابی می کنیم که این شامل مذاکرات هم می شود. 
افخم گفت: هر گاه احساس کنیم مذاکرات در چارچوب هایی که تضمین کننده نظر ما نیست و مسیر چشم انداز لازم را برای رسیدن به توافق جامع ندارد مشورت ها صورت خواهد گرفت و این ناظر بر همه مسائل سیاسی از جمله مذاکرات است.
وی افزود: در عین حال مباحثی از سوی کنگره و در فضای سیاسی داخلی آمریکا مطرح می شود و شاهد اظهار نظر برخی مقامات امریکایی هستیم؛ بحث تحریم و استفاده از این ابزار نا مشروع،‌ از کارافتاده و فرسوده تکرار اشتباهات گذشته است.
افخم اضافه کرد: ناکارآمدی و بیهوده بودن ابزار تحریم برای جهانیان مشخص است و به طور مشخص ملت ایران نشان داده اند متناسب با اهداف خود در شرایط دیگری برنامه های اقتصادی، سیاسی و چشم انداز فعالیت هایش را پیش می برد. 
سخنگوی وزارت امور خارجه ايران تاکید کرد: ‌از نظر ملت ایران تحریم ها نامشروع، ظالمانه و غیر انسانی است و ابزاری نا کارآمد و فرسوده محسوب می شود. 
وی اظهار داشت: ما مبنای کارمان را بر اساس اقتصاد مقاومتی، پیگیری اهداف سیاسی و اقتصادی و گسترش روابط به ویژه با همسایگان در مسیر طبیعی پیگیری می کنیم .
افخم اظهار امیدواری کرد: واقع بینی بر سیاست های فرسوده حاکمان آمریکا برقرار شود و از تکرار اشتباهات گذشته بپرهیزند زیرا ثمری برای دولت امریکا نخواهد داشت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: