ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:04 | جولای05 تهران

ايران امسال كسری بودجه نخواهد داشت

تاریخ: 13:00, 13-01-2015.


تهران. سه شنبه 13 ژانويه  2015 میلادی برابر با  23 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ايران با بیان اینکه دولت ايران امسال کسری بودجه نخواهد داشت و برغم اختلاف 25 درصدی در عملکرد با بودجه مصوب سال 93، تاكيد كرد كه تدابیری اندیشیده شده که مجبور نشویم تا آخر امسال به مجلس، متمم یا لایحه اصلاحی برای جبران کسری بودجه ارائه کنیم.
بنابراين گزارش، محمدباقر نوبخت در اولین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه با ارائه گزارشی از عملکرد بودجه در سال 93 به نمایندگان مجلس گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت در سال جاری و به تبع آن عدم وصول بخشی از سایر درآمدهای دیگر، برنامه‌ریزی‌ها به صورتی بوده که در سال 93 با کسری بودجه روبرو نشویم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ايران ادامه داد: گزارشی که شب گذشته از خزانه‌داری کل کشور دریافت کردم مبنی بر این است که تا تاریخ 11 دی‌، منابع و مصارف کشور ايران مشخص شده و بر این اساس 128 هزار میلیارد تومان به خزانه واریز شده است.
وی افزود: با توجه به میزان دریافتی منابع از سوی خزانه، می‌توان عنوان کرد که حدود 75 درصد از پیش‌بینی‌ها برای وصول درآمدها تحقق یافته است که این یعنی اختلاف 25 درصدی در عملکرد با بودجه مصوب سال 93. البته تدابیری اندیشیده شده که مجبور نشویم به مجلس متمم یا لایحه اصلاحی برای جبران کسری بودجه ارائه شود.
نوبخت یادآور شد: برخی ارقامی که در لایحه بودجه سال 94 پیشنهاد شده باید با توجه به کاهش قیمت نفت و واقعیت‌های اقتصادی تعدیل شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: