مخالفت نماينده آمريكا در سازمان ملل با تشديد تحريم های ايران

تاریخ: 12:25, 13-01-2015.


تهران. سه شنبه 13 ژانويه  2015 میلادی برابر با  23 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه از جمهوری خواهان که اینک کنترل کنگره را به دست دارند، خواست تحریم ها علیه ایران را تشدید نکنند تا بر روند مذاکرات هسته ای تاثیر منفی نداشته باشد.
بنابراين گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، پاور که در دانشگاه لوییزویل در ایالت کنتاکی در شرق آمریکا و برای اعضای یک پژوهشکده که "میچ مک کانل" رییس جدید جمهوری خواهان سنا نامگذاری شده سخنرانی می کرد در ادامه گفت: برخی از اعضای کنگره تصور می کنند زمان سنگین تر کردن تحریم ها علیه ایران فرا رسیده است و این کارآمدترین روش برای وادار کردن ایران به ترک برنامه هسته ای اش است ولی به عقیده دولت آمریکا، در این مرحله، تشدید تحریم ها، تلاش های ما را برای رسیدن به یک راه حل تضعیف خواهد کرد.
پاور خاطر نشان کرد: سنگین تر شدن تحریم ها، بر مذاکرات هسته ای مهر باطل خواهد زد و حمایت های بین المللی را از تحریم های کنونی ضعیف تر خواهد کرد؛ چنانچه ما تحریم های جدیدی وضع کنیم، نه ایران بلکه خود ما منزوی خواهیم شد.
قدرت های بزرگ جهانی و ایران قرار است تا اول ژوییه به یک توافق جامع در مورد برنامه هسته ای آن کشور دست یابند. دور جدید مذاکرات هسته ای قرار است از هجدهم ژانویه میان گروه پنج به علاوه یک و ایران و با نظارت اتحادیه اروپا آغاز شود.
پاور خاطر نشان کرد: در این مذاکرات، فرصت های زیادی برای رسیدن به توافقی که همه خواستار آن بودیم فراهم شد ولی اکنون پس از گذشتن بیش از یک سال از مذاکرات، هنوز ما بر سر مواضع خود اختلاف نظرهای زیادی داریم.
گروه پنج به علاوه یک خواستار آن است که ایران فعالیت های هسته ای خود را کاهش دهد اما ایران هم بر حق خود در بهره برداری از انرژی هسته ای صلح آمیز به طور کامل تاکید دارد و خواستار آن است که همه تحریم های بین المللی علیه این کشور لغو شوند.
مقامات جمهوری خواه آمریکا از جمله سناتور با نفوذ ماریو روبیو خواستار آن هستند که پیش از پایان مذاکرات، تحریم های جدیدی علیه ایران وضع شود و همچنین می خواهند هر نوع توافق با ایران به تصویب کنگره هم برسد. میچ مک کانل هم گفته با اتخاذ چنین اقداماتی موافق است.
پاور افزود: اگر دولت اوباما به این نتیجه برسد که مذاکرات به هیچ نتیجه ای نمی رسد، ممکن است همکاری با کنگره را برای افزایش فشارها بر تهران آغاز کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: