ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:09 | جولای05 تهران

سهم ايران در توليد علم جهان 3 و نيم برابر رشد داشته است

تاریخ: 12:28, 13-01-2015.


تهران. سه شنبه 13 ژانويه  2015 میلادی برابر با  23 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سهم ایران در تولید علم جهان بیش از 3 و نیم برابر رشد یافته است.
بنابراين گزارش، خانی، مدیر روابط عمومی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ديروز گفت: بر اساس آخرین نتایج اعلام شده در پایگاه استنادی بین المللی اسکوپوس در سال 2014 سهم جمهوری اسلامی ایران در تولید علم جهان به یک و نیم درصد از کل تولید علم دنیا رسیده است.
وی افزود: این آمار در مقایسه با سال 2005 میلادی بیش از 3 و نیم برابر رشد نشان می دهد.
خانی گفت: آمار تولید علم ايران در ده سال گذشته حاکی از آن است که میزان تولیدات علمی کشور ايران در این دوره پنج برابر شده است.
وی افزود: ده سال پیش ایران تنها 8 هزار و 147 مدرک در مجلات معتبر بین المللی منتشر کرده بود، اما در سال 2013 این مقدار به 39هزار و 995 مدرک رسیده است.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است.
ایران بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند ، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده‌ است .
دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  در شیراز است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: