ژاپن خواستار رفع محدوديت فعاليت بخش خصوصی كشورش در ايران

تاریخ: 10:25, 12-01-2015.


تهران. دوشنيه 12 ژانويه  2015 میلادی برابر با  22 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سفیر ژاپن در ایران ابراز اميدواری كرد كه شرکت های خصوصی ژاپن بدون هیچ محدودیتی بتوانند در ایران فعالیت کنند.
بنابراين گزارش، آقای کوجی هانه دا در مراسم امضای قرارداد استرداد محکومان با وزیر دادگستری ايران، افزود: مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 به طور جدی در حال انجام است و امیدواریم هرچه سریعتر و صلح آمیز این مسائل حل شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت ژاپن تا به حال چند موافقت نامه قضایی با کشورهای دیگر امضا کرده است گفت: در بحث انتقال و استرداد محکومان با 64 کشور معاهده چند جانبه امضا کرده ایم.
کوجی هانه دا افزود: در این خصوص علاوه بر ایران چندی پیش با کشور تایلند هم معاهده ای دو جانبه امضا کردیم.
وزیر دادگستری ايران هم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امضای اینگونه توافقنامه ها چه نقشی در توسعه روابط ایران و ژاپن دارد افزود: برای تحکیم روابط اقتصادی و گردشگری نیازمند توسعه روابط حقوقی هستیم.
آقای پورمحمدی گفت: البته مسئولان ژاپنی مشکل تحریم را مطرح می کنند و ما از مسئولان ژاپنی انتظار داریم که تحت تاثیر زیاده خواهی های آمریکا و دیگر کشورها قرار نگیرند.
وی افزود: دولت یازدهم به دنبال توسعه روابط دیپلماتیک و تلطیف فضای بین المللی است تا در انعقاد این گونه موافقت نامه ها تسریع شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: