ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:23 | مه08 تهران

مذاکره هسته ای ايران و آمريكا در ژنو

تاریخ: 09:35, 12-01-2015.


تهران. دوشنيه 12 ژانويه  2015 میلادی برابر با  22 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ايران از مذاکره هسته ای با همتای آمریکایی خود در ژنو در روز چهارشنبه خبر داد.
بنابراين گزارش، ‌محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک با همتای قبرسی خود گفت: ‌ما در روزهای آینده میزبان معاون وزیر خارجه روسیه در تهران خواهیم بود و من هم با او دیدار خواهم داشت .
وی افزود: در این دیدار درباره مذاکرات با 1+5 و نقشی که توقع داریم دوستان روسی در این زمینه ایفا کنند گفتگو خواهم کرد.
وزیر امورخارجه ايران افزود: در هفته های گذشته معاون وزیر امور خارجه چین در تهران حضور داشت و گفتگوهای بسیار خوبی با او داشتیم و در آینده نزدیک نیز مذاکرات خوبی در این زمینه با وزیر امور خارجه چین خواهیم داشت.
وی گفت: با دیگر اعضای 1+5 نیز که دارای روابط سیاسی هستیم مذاکرات گسترده ای چه در تهران و چه در پایتخت های آنان داشته ایم و در حاشیه مذاکرات هفته آینده با گروه 1+5 در ژنو نیز در سطح معاونان وزرا، همکارانم با دیگر اعضای این گروه مذاکرات گسترده ای خواهند داشت.
وزیر امور خارجه اظهارداشت: مشکل ما با آمریکا این است که رابطه سیاسی میان دو کشور وجود ندارد همچنین مذاکرات ما در حوزه هسته ای محدود به حاشیه مذاکرات با 1+5 است به همین علت است که گاهی اوقات شاید رنگ بیشتری نسبت به دیگر مذاکرات داشته باشد.
وی با اشاره به برنامه دیدارش با جای کری در ژنو در روز چهارشنبه این هفته افزود: در این دیدار راجع به همه موضوعات مربوط به مسئله هسته ای گفتگو می کنیم و فقط موضوع هسته ای در دستور کار ماست تا ببینیم آیا می شود مذاکرات را تسریع و به سمت جلو هدایت کرد.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: ‌مذاکراتی که ما با آمریکا در موضوع هسته ای داشته ایم مذاکراتی استثنایی بوده و استثنایی هم باقی مانده است. ما در حوزه های دیگر با این کشور مذاکره نداریم و محدود به موضوع هسته ای است.
ظریف گفت: باید دید این مذاکرات تا چه میزان برای رسیدن به راه حل مفید است و ما همواره میزان مفید بودن آن را بررسی می کنیم و مذاکرات بنده با آقای کری و مذاکرات همکارانم در ژنو نیز در همین راستاست.
وزیر امور خارجه همچنین درباره برنامه سفرش به ژنو گفت:‌ حضور بنده در ژنو فقط برای این مذاکره است که فقط یک روز است اما اینکه چقدر در اروپا حضور داشته باشم بستگی به دیگر برنامه هایم دارد زیرا چند برنامه دیگر نیز در اروپا خواهم داشت.
ظریف افزود: مذاکراتم با آقای کری در حاشیه سفر بنده به اروپاست که برنامه های دیگری نیز برای این سفر تدارک دیده شده است اما مذاکراتم در موضوع هسته ای فقط در روز چهارشنبه خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: