ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:49 | مه09 تهران

در اولويت قرار داشتن ايران در برنامه توسعه اقتصادی سوريه

تاریخ: 10:07, 09-01-2015.


تهران. جمعه 9 ژانويه  2015 میلادی برابر با  19 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نخست وزیر سوریه در دیدار با رییس کمیته توسعه همکاری های اقتصادی ایران و سوریه از در اولویت قرار داشتن مشارکت ايران در برنامه توسعه اقتصادی کشورش خبر داد.
بنابراين گزارش به نقل از بیانیه نخست وزیری سوریه، وائل حلقی در این دیدارکه با حضور اعضای هیات همراه رستم قاسمی و سفیران دو کشور برگزار شد، نتایج مذاکرات هیات اقتصادی تجاری ايران با همتایان سوری خود را سازنده توصیف کرد که موجب باز شدن بخش های جدیدی برای همکاری اقتصادی میان تهران و دمشق خواهد شد.
وائل حلقی گفت: اراده واقعی و روابط راهبردی سیاسی عمیق دو کشور موجب دستیابی به نتایج خوبی در مذاکرات اقتصادی کنونی شده است که بی شک مردم سوریه را در بهرمندی از زندگی شرافتمندانه ای یاری خواهد کرد و پایمردی سوریه در برابر دشمنان را مضاعف می کند.
رستم قاسمی هم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز از حمایت و پشتیبانی دولت و مردم سوریه به ویژه در زمینه اقتصادی دریغ نخواهد کرد، گفت: مردم سوریه با در پیش گرفتن راه مقاومت در برابر مستکبران به پیروزی خواهند رسید.
دفتر مطبوعاتی نخست وزیری سوریه در این بیانیه خاطرنشان کرد: دو طرف در این دیدار راهکارهای عملی سازی توافقات و نتایج مذاکرات چند روز اخیر در بخش های کشاورزی، داروسازی، پژوهش های علمی پزشکی، مخابرات، انرژی، برق، منابع آب، و طرح های مشترک در بخش صنعت نفت، حمل و نقل، احداث سیلو و کارخانه های آرد سازی را بررسی کردند.
دو طرف همچنین حضور فعال شرکت های تجاری ایرانی در تامین نیازهای بازار داخلی سوریه به ویژه در زمینه مواد غذایی و فرآورده های نفت، قطعات فنی کارخانه های صنعتی را خواستار شدند.
رستم قاسمی از روز یکشنبه، در صدر هیاتی از مدیران و کارشناسان ارشد بخش های مختلف اقتصادی ايران وارد دمشق شد تا در دیدار با همتایان سوری خود در زمینه همکاری های فیمابین به منظور مقابله با تحریم های تحمیلی غرب علیه سوریه رایزنی کنند

به اشتراک گذاشتن اخبار: