ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:23 | جولای08 تهران

معاون وزیر خارجه ایران با عضو دفتر سیاسی جنبش حماس ديدار كرد

تاریخ: 10:04, 09-01-2015.


تهران. جمعه 9 ژانويه  2015 میلادی برابر با  19 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمال عیسی، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس که در صدر هیاتی به ايران سفر کرده است با معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه ايران دیدار و گفتگو کرد.
بنابراين گزارش، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به تحولات فلسطین گفت: نگرش جمهوری اسلامی ایران به مقاومت یک نگاه نهادینه و دقیق است و مسئله فلسطین و قدس همواره به عنوان مهم‌ترین دغدغه در صدر اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است.
وی افزود: حمایت ایران از مقاومت فلسطین مبتنی بر دستاوردهای انقلاب اسلامی و نگاه همه‌جانبه و اعتقادی به مسئله فلسطین است و بر این اساس هیچ گاه از حمایت فلسطین و گروه‌های مقاومت غافل نمانده و نخواهد ماند.
عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این دیدار با اشاره به روابط ممتاز جنبش حماس با ايران، نقش ایران را در تحولات منطقه‌ای و حمایت از مقاومت و آرمان‌های فلسطینی، بی‌نظیر و بااهمیت ارزیابی کرد و گفت: گروه‌های جهادی فلسطین به روابط راهبردی خود با جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنند و حمایت ملت و دولت ایران از مبارزات و مقاومت مشروع فلسطینیان را عامل دلگرمی این ملت می‌دانند.
جمال عیسی اقدام رژیم اسراييل در هتک حرمت مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی اماکن مقدس در قدس را بسیار خطرناک برشمرد و افزود : اوضاع قدس بسیار ملتهب، و اسرائیل در تلاش است با تحت فشار قرار دادن فلسطینیان و اخراج آنان از قدس، حاکمیت کامل خود را بر این شهر اعمال کند.
جمال عیسی افزود: تشدید محاصره ظالمانه باریکه غزه و بسته بودن گذرگاه‌ها، مردم غزه را در تنگنای شدید قرار داده، در عین حال روحیه مردمی و مقاومت ساکنان این منطقه برای مواجهه با دشمن دوچندان شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: