ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:25 | جولای08 تهران

يك گله بز نژاد سانن در پژوهشکده رویان ايران شبيه سازی شد

تاریخ: 19:00, 08-01-2015.

تهران. پنجشنبه، 8 ژانويه  2015 میلادی برابر با  18 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پژوهشگران پژوهشکده رویان اصفهان نخستین بار موفق به تولید یک گله بز شبیه سازی شده نژاد سانن شدند.
بنابراين گزارش، محمد حسن نصر اصفهانی رئیس این پژوهشکده گفت: با استقاده از تجارب قبلی شبیه سازی و با به کارگیری روش دستی بومی سازی، متخصصان موفق به شبیه سازی 25 بز سانن در یک ماه اخیر شدند .
وی افزود: در این روش دستی با استفاده آی وی اف و لقاح مصنوعی حیوان، سلول بنیادین حیوان شبیه سازی و 25 بز متولد شدند.
رئیس پژوهشکده رویان اصفهان گفت: این بزها از نظر شیر دهی بسیار پر شیرده هستند بطوریکه هر بز قادر است روزانه 3 تا 7 کیلوگرم شیر با کیفیت بالا تولید کند.
وی این بز را جز نژادهای گران قیمت جهان برشمرد و افزود: هم اکنون این طرح آماده واگذاری به وزارت جهاد کشاورزی برای تولید انبوه است که با انبوه سازی آن می توان قیمت تمام شده تولید شیر را کاهش و کیفیت آن را بالا برد.
محمد حسن نصر اصفهانی گفت: با شبیه سازی این بز امکان تولید شیر با کیفت بالا برای تولید پنیر مرغوب فرانسوی درکشور فراهم شد.
تکنیک دستی شبیه سازی پژوهشکده رویان اصفهان که در خاورمیانه بی نظیر است با همین نام در مجلات و سایت های علمی معتبر جهانی ثبت شد

به اشتراک گذاشتن اخبار: