ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:25 | ژوئن30 تهران

وزير اقتصاد ايران با امير كويت ديدار كرد

تاریخ: 10:56, 08-01-2015.


تهران. پنج شنبه، 8 ژانويه  2015 میلادی برابر با  18 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ايران با جابر المبارک الحمد الصباح امیر کویت دیدار و گفت و گو کرد.
بنابراين گزارش، در این دیدار که شیخ خالد محمد خالد، قائم مقام معاون امور محلی دفتر نخست وزیری کویت و محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران نیز حضور داشتند، علی طیب نیا پیام شفاهی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور ایران را به امیر کویت تقدیم کرد.
وزیر اقتصاد با توجه به پیام ریاست جمهوری ايران مبنی بر ضرورت گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی و همکاری های دو جانبه و منطقه ای، بر عزم جدی ایران برای تامین و تقویت روزافزون روابط دوجانبه ایران و کویت تاکید کرد.
وی با اشاره به سفر اخیر امیر کویت به تهران اظهار داشت: سفر جنابعالی به جمهوری اسلامی ایران، نقطه عطفی در گسترش روابط دو کشور است و بدون شک درایت شما، پشتوانه اصلی تلاش دو دولت برای برداشتن گام های جدید
درجهت تعمیق هر چه بیشتر روابط دو جانبه محسوب می شود.
طیب نیا که به همراه هیاتی از روز سه شنبه به کویت سفر کرده است، با تشکر از زحمات انس خالد الصالح وزیر دارایی کویت جهت هماهنگی و برنامه ریزی این سفر اظهار داشت: خوشبختانه در دوره اخیر، روابط ایران و کویت وارد مرحله جدیدی از همکاری های مشترک و متقابل شده که امیدواریم روند جدید منشاء برکات و نعمات فراوانی برای ملت های دو کشور باشد.
وزیر اقتصاد ايران با بیان اینکه ما به ظرفیت های کویت برای بسترسازی
تقویت همکاری های جمهوری اسلامی ایران و شورای همکاری خلیج فارس شناخت و انتظار چنین امری را نیز داریم، افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در بخش های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران آمادگی داریم با همکاری کشور دوست و برادر، کویت پروژه های مشترکی را در بخش های مختلف به اجرا درآوریم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: