تالاب شيرين سو در ايران دوباره احيا شد

تاریخ: 09:43, 08-01-2015.


تهران. پنج شنبه 8 ژانويه  2015 میلادی برابر با  18 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنابر اظهار مدیر محیط زیست شهرستان کبودراهنگ استان همدان، تالاب شیرین سو کبودراهنگ با بارش نزولات آسمانی متعدد احیا شد که این موضوع باعث بازگشت دوباره پرنده گان مهاجر برای زمستان گذرانی به این تالاب شده است و درپی آن حیات و شادابی مجدد، منطقه را فراگرفته است.
بنابراين گزارش، ذال پور افزود: پرندگانی همچون لک لک، هواسیر، پلیکان، درنا، فلامینگو، انواع مرغابی ها، غاز وحشی، کاکائی و پرستوی دریایی در تالاب زمستان گذرانی وبا یخ بستن سطح تالاب به مناطق گرمسیرمهاجرت می کنند .
وی افزود: همچنین در اطراف تالاب گونه های جانوری دیگری همچون گرگ، روباه، شغال، خرگوش و سنجاب زمینی به وفور یافت می شود.
مدیر محیط زیست شهرستان کبودراهنگ گفت: تالاب شیرین سو در شمال غربی و در فاصله 40 کیلومتری کبودراهنگ و 95 کیلومتری همدان با ارتفاع 1806 متر از سطح دریای آزاد واقع شده است.
وسعت محدوده تالاب در حدود 300 هکتار و وسعت دریاچه آن 43 هکتار است که همه ساله در فصل مهاجرت پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است.
آقای ذال پور افزود: از سال 1389 به مدت 5 سال از سوی شورای عالی حفاظت محیط زیست تالاب شرین سو به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: