ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:58 | مه19 تهران

ايران 3 چاه ميدان نفتی مشترك ياران شمالي را وارد مدار توليد كرد

تاریخ: 10:20, 20-11-2014.


تهران. پنجشنبه، 20 نوامبر 2014 میلادی برابر با 29 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تاکنون ٣ چاه میدان نفتی یاران شمالی در مدار تولید قرار گرفته است و طبق برنامه ریزی انجام شده، تولید ٣٠ هزار بشکه نفت این میدان در فاز نخست توسعه تا فروردین ماه سال ٩٥ محقق می شود.
بنابر اين گزارش، مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی در شرکت مهندسی و توسعه نفت ايران اظهار کرد: همه مطالعات لازم برای ایجاد اسناد مناقصه بخش های مختلف کاری در فاز نخست توسعه این میدان به پایان رسیده است.
آرش باقرزاده، با بیان این که در مجموع ٩٧ بسته کاری برای فاز نخست توسعه این میدان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: از این میان، بیش از ٩٠ بسته کاری واگذار و شروع به کار کرده اند.
وی از فعالیت چهار دستگاه دکل حفاری در میدان یاران شمالی خبر داد و گفت: سه چاه حفاری شده این میدان در مدار تولید قرار گرفته اند و حفاری چاه شماره ٩ میدان تا پایان آبان ماه امسال آغاز می شود.
باقرزاده با اشاره به پیشرفت ٣٠ درصدی فاز اول توسعه میدان مشترک یاران شمالی، اظهار امیدواری کرد که با تدابیر انجام شده برای شتاب بخشی در بخش های مختلف کاری این طرح نفتی، شاهد تحقق تولید پیش بینی شده در فاز نخست توسعه میدان در فروردین ماه سال ٩٥ باشیم.
میدان نفتی یاران شمالی که توسعه آن در فاز اول با هدف تولید روزانه ٣٠ هزار بشکه نفت در دستور کار قرار دارد، در استان خوزستان و در فاصله تقریبی ۱۳۰ کیلومتری از غرب شهر اهواز در نزدیکی مرز ایران و عراق و در مجاورت تالاب هورالهویزه قرار گرفته است. این میدان در غرب میدان آزادگان شمالی و شمال میدان یاران جنوبی واقع شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: