ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:57 | اکتبر05 تهران

راه اندازی خط مونتاژ تراكتور ايران در تونس

تاریخ: 11:28, 06-01-2015.

تهران. سه شنبه 6 ژانويه 2015 میلادی برابر با 16 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، براساس تفاهمنامه ای که بین ایران و تونس به امضاء رسید مقرر شد خط مونتاژ تراکتورهای ایرانی در تونس راه اندازی شود.
بنابراين گزارش، خازن، مدیر بازاریابی و صادرات گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز گفت: در این زمینه هر دو طرف به توافقات اولیه دست یافتند و در مسایل جزیی همچون محل احداث کارخانه، ظرفیت و بازارهای صادراتی تصمیم گیری خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه بزودی هیاتی از ایران برای ارزیابی مسایل به تونس اعزام می شود گفت: این هیات در سفر خود مطالعات میدانی را انجام داده و پیش بینی می شود تا نهم اسفند شاهد امضای قرارداد نهایی باشیم.
خازن با بیان اینکه تاکنون سهم دو طرف از این واحد تولیدی مشخص نشده است افزود: در این طرح طرف تونسی سرمایه گذاری می کند و گروه صنعتی تراکتوسازی ایران فناوری خود را به عنوان سهم آورده ارایه خواهد کرد.
وی با تاکید بر قابلیت های تونس در این عرصه گفت: علت عمده انتخاب این کشور ایجاد پایگاهی برای تراکتورسازی ایران برای حضور در غرب و شمال آفریقاست.
گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی 9 شرکت اقماری (هفت شرکت در تبریز و دو شرکت در سنندج و ارومیه) و دو خط تولید در ونزوئلا و تاجیکستان دارد.
دراین مجموعه صنعتی علاوه بر تراکتور 71 نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو تولید می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: