ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:50 | جولای02 تهران

راه اندازی جاده ابریشم مالی

تاریخ: 09:55, 06-01-2015.


تهران. سه شنبه 6 ژانويه 2015 میلادی برابر با 16 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از ظرفیت های موجود برای راه اندازی جاده ابریشم مالی میان بازارهای سرمایه کشورهای چین، کره جنوبی، هند و ایران خبر داد.
بنابراين گزارش، حامد سلطانی نژاد گفت: مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار چین درحاشیه شانزدهمین اجلاس گروه شرکت های سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه ای سی جی، خواستار همکاری کشورهای قاره کهن برای راه اندازی جاده ابریشم مالی شد.
وی به تفاهم نامه همکاری شرکت های سپرده گذاری مرکزی ایران و چین در آبان امسال اشاره کرد و اظهار داشت: راه اندازی جاده ابریشم مالی در یکی از بندهای این تفاهم نامه به صراحت ذکر شده است که در صورت رفع برخی محدودیت های بین المللی، طرح های مطالعاتی، تحقیقاتی و عملیاتی آن آغاز خواهد شد.
سلطانی نژاد با بیان اینکه ایران می تواند نقش کلیدی در راه اندازی جاده ابریشم مالی ایفا کند، گفت: زیرساخت هایی فراهم خواهد شد تا کشورهایی که در طول تاریخ در این مسیر مبادله تجاری داشتند، این بار از طریق شرکت های سپرده گذاری خود در بازارهای سرمایه یکدیگر حضور یابند.
این در حالی است که چین برای احیای جاده ابریشم و توسعه زیرساخت های بازرگانی خود، قصد دارد 40 میلیارد دلار برای احیای مجدد آن هزینه کند.
شی جین پینگ رییس جمهوری چین نیز ماه گذشته میلادی از تمامی کشورهای آسیایی خواست با توجه به تغییرات قابل توجه در این قاره، در این طرح مشارکت داشته باشند.
اهمیت راه اندازی مجدد جاده ابریشم برای چین به قدری مهم است که این کشور از مدت ها قبل برنامه های مختلفی اعم از فرهنگی، اقتصادی و آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: