ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:56 | جولای02 تهران

ديدار وزرای بهداشت ايران و عراق در تهران

تاریخ: 09:45, 06-01-2015.


تهران. سه شنبه 6 ژانويه 2015 میلادی برابر با 16 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر بهداشت عراق از وزیر بهداشت ايران درخواست کرد داروسازی ایران در عراق نمایندگی داشته باشد و داروهای ایرانی در عراق به ثبت برسد.
بنابراين گزارش، خانم عدیله حمود وزیر بهداشت عراق که ديروز با دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این وزارتخانه دیدار کرد، بیش از همه بر صادرات دارو از ایران به عراق تاکید کرد.
دکتر حمود که خود متخصص زنان و زایمان است در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود شدید پزشکان متخصص به ویژه متخصص بیهوشی در عراق خصوصا در مناطق جنوبی این کشور اشاره کرد و گفت: از اعزام متخصصان بیهوشی به عراق استقبال می کنیم.
دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار که رئیس سازمان غذا و دارو هم او را همراهی می کرد، از استقرار سه نمایندگی از طرف کارخانه های بزرگ داروسازی ایرانی در عراق خبر داد و گفت: به زودی نماینده ای نیز از وزارت بهداشت در سفارت ایران در عراق برای ایجاد تبادلات بیشتر خدمات پزشکی بین دو کشور مستقر می شود.
وی در پاسخ به اعزام متخصص بیهوشی از ایران به عراق گفت: ما می توانیم از طریق تربیت متخصصان عراقی در ایران از این کشور حمایت کنیم و این توانایی در جمهوری اسلامی ایران با 90 دانشکده پزشکی و30 مرکز آموزش دستیاری در کشور وجود دارد که سالانه 2000 پزشک و متخصص عراقی را تربیت کند و این از دیدگاه ما از هر اعزامی ماندگارتر است.
دکتر سیدحسن هاشمی همچنین در پاسخ به درخواست وزیر بهداشت عراق در پذیرش بیماران این کشور در ایران و مداوای آنان گفت: گردشگری سلامت بخشی از برنامه های ماست که در این زمینه هم حتی در بخش پیوند اعضای بدن با قوانین جدید شورای عالی پیوند امکان خدمت رسانی به این بیماران وجود دارد .
بنابر این گزارش در ادامه جلسه دیدار یک ساعته وزرای بهداشت ایران و عراق، این دو وزیر در جمع خبرنگاران در کنفرانسی خبری شرکت کردند و به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.
خانم حمود در این کنفرانس خبری از خدمات رایگان بهداشتی و درمانی ایران برای زوار عتبات عالیات تقدیر کرد و گفت: خدمات ایران در اربعین امسال چشمگیر بود.
وزیر بهداشت عراق امروز و فردا از چند کارخانه داروسازی در تهران دیدن و پس از آن تفاهم نامه ای را برای همکاری های بهداشتی و درمانی با وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی امضا می کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: