ناكامی دزدان دريایی در ربودن نفتكش ايرانی

تاریخ: 09:32, 06-01-2015.


تهران. سه شنبه 6 ژانويه 2015 میلادی برابر با 16 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ناوگروه سی و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت یک فروند نفتکش ایرانی را در 120 مایلی سواحل موکلاو یمن از چنگ دزدان دریایی نجات داد.
بنابراين گزارش به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ايران، این ناوگروه متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر که پس از اتمام رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) برای تامین آبراه های بین المللی در محدوده شمال اقیانوس هند و خلیج عدن به ادامه ماموریت خود پرداخت، توانست یک فروند نفتکش ایرانی را از چنگ دزدان دریایی نجات دهد.
یک گروه از قایق های تندرو دزدان دریایی در 120 مایلی جنوب شرق موکلاو(یمن) قصد نزدیک شدن و تعرض به کشتی نفتکش ایرانی را داشت که با هوشیاری تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش، منجر به درگیری می شود و پس از آن با حضور به موقع ناوگروه سی ودوم ارتش و انجام تیراندازی و آتش پرحجم ناوشکن جماران، قایق های دزدان دریایی متواری می شود.
ناوگروه سی و دوم نیروی دریایی ارتش در طول ماموریت خود توانسته است در چهار مرحله نفتکش های ایرانی را از حمله دزدان دریایی نجات بدهد.
ناگروه سی و دوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر است که ماموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در (بندرعباس ) همزمان با عاشورای حسینی آغاز کرده بود و در مسیر ماموریت به منظور تامین امنیت خطوطی مواصلاتی ايران پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس المربط، المکلا، راسی الفرتاک، راس الکلب، خلیج عدن، کشور جیبوتی، جاروب، بندر لاسک، شارخ ، الشیر ، راس الزولوما ، الخور ، راس الاراه از کشور
جیبوتی و بندر صلاله عمان بازدید و همچنین در رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش نیز شرکت داشت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: