ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:01 | جولای02 تهران

مرز رسمی تمرچين بين ايران و عراق شبانه روزی می شود

تاریخ: 20:13, 05-01-2015.


تهران. دوشنبه 5 ژانويه 2015 میلادی برابر با 15 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، به منظور تسهیل در مبادلات بازرگانی و تردد اتباع و بازرگانان دو کشور ایران و عراق مرز رسمی تمرچین در این شهرستان شبانه روزی می شود.
بنابراين گزارش، نوسودی، فرماندار شهرستان پیرانشهر ايران ديروز گفت: در نشست مشورتی که هفته گذشته با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل با فرماندار چومان عراق در مرز حاج عمران عراق ترتیب یافت در این مورد بحث و تبادل نظر شد.
وی گفت در این جلسه دو طرف موافقت کردند تا مرزتمرچین و حاج عمران به صورت شبانه روزی فعالیت داشته باشند تا تجار و پیله وران در هر ساعتی از شبانه روز قادر به صادرات، واردات و ترانزیت کالاهای خود باشند.
آقای نوسودی با بیان اینکه برای گسترش روابط تجاری و تسهیل تجارت در این مرز لازم است تا تمامی زیرساخت ها در دو طرف مرز تمرچین و حاج عمران آماده باشد تا فعالیت تجاری گسترش پیدا کند افزود: در همین راستا امکانات لازم در مرز تمرچین فراهم شده و در حال افزایش و توسعه و تکمیل می باشد.
وی با تاکید بر رفع مشکلات در دو طرف مرز افزود: گسترش روابط دوجانبه بین آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق حول محور ایجاد ارتباط و تحکیم روابط دوستانه و همچنین بررسی و حل مشکلات صادرات و ترانزیتی از مرزهای تمرچین ایران و حاج عمران عراق می تواند در شکوفایی اقتصاد این منطقه نقش مهمی ایفا کند.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال 1386 به عنوان مرز مجاز رسمی زمینی شناخته شد.
شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و 145 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: